Významná ruská dramatička Asja Vološina si ve hře Crime vypořádává účty se svými krajany
Jak rusko-ukrajinský konflikt vidí expatriotka Asja Vološina, která si okamžitě po vojenské invazi své země na území sousedního státu sbalila kufry a Rusko (podle vlastních slov nejspíš definitivně) opustila? To se snaží přiblížit její nejnovější hra Crime, jejíž scénické čtení v režii Tomáše Soldána přichystalo na dnešek pražské divadlo MeetFactory.
Poté, co našla azyl v Izraeli, pustila se Asja do práce. Pro svou dramatickou výpověď o průběhu války shromáždila množství dokumentárního materiálu, který se ve hře skládá v mozaiku zpravodajských výstupů a útržků autentické online komunikace s přáteli, rodinou nebo třeba anonymními přispěvateli webových diskuzních fór. Částečně smyšlený rámec pak tvoří milostný vztah hrdinky (opatřené autobiografickými rysy) s ukrajinským mládencem. Redaktorka Šárka Švábová ohledávala hru v rozhovorech s tvůrci jejího scénického tvaru i se samotnou autorkou.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Peter Karvaš: Sedm svědků. Detektivka ve hvězdném obsazení otevírá otázky po občanské odpovědnosti
-
Deník zloděje. Autobiografický příběh padlého anděla Jeana Geneta
-
Eli Beneš: Nepatrná ztráta osamělosti. Oceňovaný debut současného českého spisovatele
-
Miroslav Hlaučo: Letnice. Poslechněte si četbu z vítězné knihy Magnesia Litera
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.