Během studií Divadelní vědy na Filozofické fakultě v Praze jí indické vládní stipendium zprostředkovalo roční stáž na Rabindra Bharati University v Kolkatě. Zde se věnovala oboru divadelní režie. Přispívala recenzemi na portál i-divadlo a zavedla praxi divadelních dílen v Jedličkově ústavu. Na tuto zkušenost navázala jako lektorka divadelních workshopů v České škole bez hranic v Londýně, kam odjela hned po završení studií. V Británii strávila dva roky.
Absolvovala produkční internship v progresivní umělecké organizaci Lifeblood Theatre Company, ale hlavně začala intenzivně rozvíjet svou žurnalistickou práci. Jako zahraniční korespondentka se orientovala na přední česká odborná i populární periodika. V tuto dobu navázala i spolupráci s rozhlasem. Po návratu do Prahy se dále profilovala v oblasti nezávislé kulturní publicistiky. Psala pro Divadelní noviny, Taneční zónu, Reflex, Týden, Lidové noviny aj. Jako redaktorka působila v Literárních novinách. Její doménou byla tištěná média, dokud ji práce v rozhlase neobohatila o novou perspektivu.
Když ještě měla volný čas, ráda cestovala a sportovala. S úsměvem vzpomíná, jak její vášeň pro divadlo zažehla na základní škole první divácká zkušenost s českou muzikálovou produkcí. Nyní fandí hlavně nezávislé, alternativní umělecké tvorbě. Miluje kulturu a své dvě děti.
Všechny články
-
Věra Špinarová a teď Pravomil Raichl. Tomáš Dianiška převádí na jeviště úspěšný román Petra Stančíka
Dramatik a režisér Tomáš Dianiška vrhá na divadelní prkna válečného hrdinu, politického vězně a mstitele v jedné osobě. Jde o adaptaci románu Petra Stančíka Pravomil.
-
Ceny divadelní kritiky 2022. Nejlepší inscenací je Konec rudého člověka, nejlepším divadlem Dejvické
V Dejvickém divadle v Praze byly dnes předány Ceny divadelní kritiky za rok 2022. Prim hrály pražské činoherní inscenace. A kdo konkrétně mohl slavit?
-
Jak dopadnou volby? Národní divadlo reflektuje v Našich furiantech současnou politiku
Dohodnou se nakonec starosta Dubský a první rada Bušek? Stroupežnického pestrá paleta lidských charakterů vstupuje na scénu historické budovy Národního divadla.
-
Významná ruská dramatička Asja Vološina si ve hře Crime vypořádává účty se svými krajany
Prahu poctila návštěvou významná dramatická autorka původem z Ruska. Jak rusko-ukrajinský konflikt vidí expatriotka Asja Vološina?
-
Nové pořádky podle Euripida. Národní divadlo nasazuje pozdní antické drama Bakchantky
Radostná až extatická, esteticky krásná a tajemná – taková chce být nová jevištní verze Euripidovy tragédie Bakchantky na scéně Stavovského divadla.
-
Jak pestrobarevná je tvář současného evropského cirkusu? Cirkopolis již podesáté
Od žonglérsko-bubenické show po akrobatickou malířskou podívanou předvede divákům 10. ročník mezinárodního festivalu nového cirkusu Cirkopolis.
-
Další totalita? Miroslav Bambušek vyzývá ke studiu historie
Římskokatolický kněz Josef Zvěřina byl trnem v oku totalitní moci. V inscenaci Zvěřinec se propíše příběh útlaku a vzdoru na scénu pražského Studia Hrdinů.
-
Ukrajinský boj o přežití i o vlastní duši. Dušan David Pařízek nastudoval Moskoviádu
Inscenací Moskoviáda se režisér Dušan David Pařízek opět prezentuje v Praze. Pro svůj další come back zdramatizoval novelu ukrajinského spisovatele Jurije Andruchovyče.
-
Bojovala proti diktatuře i ve vězeňské cele. Divadelní spolek JEDL vzdává hold Růženě Vackové
„Ženy, držte huby!“, to je název inscenace spolku Jedl, která se poprvé představí veřejnosti 7. února.
-
Život pod dozorem neomylného Bratra. Švandovo divadlo uvádí George Orwella
Tvůrci nové inscenace Švandova divadla v Praze věří, že Orwellův dystopický román 1984 neztratil ani 75 let po sepsání nic ze své palčivé naléhavosti.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- následující ›
- poslední »