Na Vltavě pracuje jako editorka pořadu Vizitka. Před Vltavou působila v týmu dramaturgů Tvůrčí skupiny Dokument a Publicistika, kde se zaměřovala na rozhlasové portréty. Podílela se taky na mimořádných podcastových sériích spojených s rozhlasovou historií RozhlaSTO a Rozehra – sport v rozhlasovém podání. Se sportovními redaktory spolupracovala na dokumentární sérii audio portrétů našich sportovců Olympijský rok. Téměř tři roky pracovala jako vědecký redaktor ČRo a zajímaly ji především společenskovědní oblasti a také problematika závislostí. Za zásadní považuje i čtyři roky strávené v rozhlasovém zpravodajství.
Všechny články
-
Dnešní informační dobu prožíváme jako kdysi lidé industriální revoluci, říká antropoložka Heřmanová
Na sítích tráví kvůli výzkumům spoustu času. „I kdyby byly algoritmy sociálních platforem, tedy toho, jak fungují, veřejné, stejně bychom jim nerozuměli,“ říká ve Vizitce.
-
Horolezectví je můj minulý život, humanitární práce v horách má větší smysl, říká Dina Štěrbová
Hory poprvé viděla ve čtrnácti, ve čtyřiačtyřiceti zdolala osmitisícovou Čo Oju a stala se průkopnicí československého ženského horolezectví.
-
Jak stárnu, tak tichnu. Muzika odráží to, co žiju, říká hudebník Dan Bárta
„Chtěli jsme ukázat, že změny v krajině jsou intenzivní a viditelné pouhým okem,“ říká ve Vizitce k seriálu Krajina Dana Bárty. Kdy přesedlal z brouků na vážky?
-
Revolver Revue je mezigenerační, lidé si ho dávají do knihovny, říká šéfredaktorka Terezie Pokorná
Legendární časopis slaví čtyřicet let. Vede ho od začátku devadesátých let. K narozeninám si redakce nadělila novou knižní řadu, která představí nejrůznější osobnosti.
-
Síla bojovat a jít dál, to je část Amerikánky, kterou mám v sobě, říká herečka Beretová
Ve filmech Rok vdovy i Amerikánka má velké role. Osvěta je pro ni jedním z významů umění. „Na počtu diváků nezáleží. Důležité je něco sdělit. Pravdivost divák pozná.“
-
Víra mě vrátila na startovací čáru, zásadní byla i v mém herectví, říká Lucie Žáčková
Deset let hrála v Národním divadle, pak se její domovskou scénou stal komorní Činoherní klub. „To, že mi Láďa Smoček hodil lano, mě zachránilo,“ říká ve Vizitce.
-
Středověká hudba se do Kingdom Come nehodila, tak jsem ji napsal sám, říká skladatel Jan Valta
Úspěšná česká videohra se odehrává ve středověku, ale dobové hudby je v ní minimum. „Hru děláte pro současného hráče a je třeba mluvit jazykem, kterému rozumí,“ říká.
-
Autoritu si nejde vydobýt násilím, je o vzájemném respektu s herci, říká režisérka Anna Klimešová
Má ráda divadlo, které aktivizuje. V Divadle Na zábradlí nastudovala inscenaci Paní Dallowayová, v níž nahlíží vnitřní a vnější svět postav a neviditelnost žen.
-
V Bubci se podařilo tolik věcí, až mně to bere dech, říká sochař Čestmír Suška
Umělecké Studio Bubec funguje čtvrt století. Založil ho v Praze – Řeporyjích a je největší svého druhu ve střední Evropě. Základní vizí je tvořit, propojovat a vzdělávat.
-
Dělá mi radost, když někomu ujede „jenom“ vlak, a pak počká na další, říká Ivan Kraus
Spisovatel a loutkoherec mluví o tom, co pro něj znamená humor, jaké podoby má čeština a kdy byl v exilu mezi českými emigranty nejvíc zaskočen.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »