Na Vltavě pracuje jako editorka pořadu Vizitka. Před Vltavou působila v týmu dramaturgů Tvůrčí skupiny Dokument a Publicistika, kde se zaměřovala na rozhlasové portréty. Podílela se taky na mimořádných podcastových sériích spojených s rozhlasovou historií RozhlaSTO a Rozehra – sport v rozhlasovém podání. Se sportovními redaktory spolupracovala na dokumentární sérii audio portrétů našich sportovců Olympijský rok. Téměř tři roky pracovala jako vědecký redaktor ČRo a zajímaly ji především společenskovědní oblasti a také problematika závislostí. Za zásadní považuje i čtyři roky strávené v rozhlasovém zpravodajství.
Všechny články
-
Loutka Bena Pipetky měla stovky pusinek a tři hlavičky, říká animátorka a režisérka Kristina Dufková
Její nový snímek Život k sežrání uvidí diváci nejen u nás, ale třeba i ve Francii nebo v dalekém Japonsku. Jak přiznává, vytvořit loutku Bena pro ni bylo složité.
-
Paní Bovaryová i já v sobě máme temnotu. Díky psychoterapii jsem ji přijala, říká Denisa Barešová
Mnozí si podobu Emy Bovaryové spojují se starší ženou, než je osmadvacetiletá Denisa Barešová. Ta hlavní roli Paní Bovaryové v nové adaptaci ve Stavovském divadle hraje.
-
Talent je terorista, pošťuchuje člověka, aby ho rozvíjel, říká mezzosopranistka Markéta Cukrová
Opera je podle ní živoucí žánr. Týká se zásadních věcí v životě, které se nikdy nezmění. „Vizuál není v operním divadle to nejdůležitější, ale dává se mu dnes přednost.“
-
Negativy se vyvážely na skládku několik dní. Bylo to ničení paměti, říká Zuzana Meisnerová Wismer
Věhlasný fotoateliér navštívil svého času Albert Einstein, Tomáš Garrigue Masaryk či Antonín Dvořák. Vznikla galerie osobností, kterou si Jan Langhans pečlivě schraňoval.
-
Zjednodušeně je to komunistická architektura, ale ona není, říká režisér Jan Zajíček
Stojí za dokumentem Architektura ČSSR 58–89, kterým ukázuje, že tehdejší architektura byla „světová. „Za celou řadou věcí se skrývají společenská a umělecká dramata,“ říká.
-
Málokdy začínám zkoušet s dokonalým viděním výsledku, říká divadelní režisérka Viktorie Vášová
Její nejnovější počin je kusem bez příběhu. Výchozím materiálem k inscenaci Díla. Autoportrét. Sebevražda v MeetFactory byly knihy Édouarda Levého.
-
Válka zpětně působí mnohem silněji, zpracovat ji je nadlidský výkon, říká režisér Benjamin Tuček
Spolu s Davidem Čálkem natočili dokument Válečný zpravodaj o práci Martina Dorazína na Ukrajině. Na festivalu ve Varšavě dostal film hlavní cenu za dokument i cenu diváků.
-
Své žáky chci strhnout hned první hodinu, říká klavírní pedagožka Eva Lorenc
Vždycky byla trémistka, proto inklinovala k pedagogice. Na klavír se podle ní může naučit hrát každý. Sama se pro něj snaží nadchnout děti i dospělé od úplného začátku.
-
V komiksu Traum se mísí trauma i sen, říká kreslíř Tomáš Motal
Jeho tvorbu charakterizuje mysteriózní atmosféra, ostře kontrastní černé a bílé plochy a velký smysl pro detail. Ve Vizitce mluví o své autorské knižní prvotině Traum 1999.
-
Jedno z největších rizik AI je nedostatečná informovanost lidí, říká šiřitel osvěty Hrách
Vystudoval translatologii a připomíná, že u překladů byla AI dřív než v jiných profesích. Gramotnost v oblasti umělé inteligence se snaží šířit se spolkem Aignos.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »