Tanec potřebuje živé kontakty mezi umělci a divadly, říká manažer Tanečního centra Praha Schneider
Ve Vizitce vzpomíná na začátky centra, kdysi undergroundového, který byl i v době socialismu v kontaktu se zahraničními tanečními osobnostmi i novými trendy. Přiznává, že studium tance není pro svoji náročnost pro každého. Jak přistupuje ke studentům? Proč je pro něj důležité tančit i v regionech? A jak se dá skloubit taneční vzdělávání se znalostmi gymnaziálními? Ptá se Karolína Koubová.
Související
-
Přítomnost v tanci je klíčem, je to jako v meditaci, říká tanečník a choreograf Ondřej Vinklát
Byl prvním sólistou Baletu Národního divadla a získal tři Ceny Thálie. Nakonec se ale rozhodl pro nezávislý tanec v Dekkadancers, kde je uměleckým šéfem.
-
Miř vždycky mnohem výš, radil mi Jiří Kylián. Celý život se tím řídím, říká tanečnice Nataša Novotná
Když jí bylo pět, maminka jí dala na krasobruslení. Tam si jí ale vyhlédl taneční pedagog a ona se začala věnovat baletu. Toužila stát se primabalerínou.
-
Působím křehce, ale mám v sobě divnosti. Na jevišti s nimi ráda pracuji, říká Markéta Jandová
Baletky od Miřenky Čechové o drsném prostředí taneční konzervatoře vnímá Markéta Jandová jako svůj deník. Včas ale dokázala poznat, že její role není ve sboru.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.