Jde mi snadno napojit se na někoho a vidět svět skrz jeho oči, říká spisovatelka Andrea Rourke
Její kniha Když umřel Bowie má rozhlasové zpracování. „Všechny pocity, které v příběhu hlavní hrdinky jsou, znám. Zajímají mě emoce, práce s nimi i hledání jejích protipólů,“ říká ve Vizitce a přiznává, že jí při psaní funguje přísný režim. Proč dřív inklinovala k mužským hrdinům? Proč se v životě snaží oceňovat běžné věci? A jak se jí píše v tandemu? Ptá se Ondřej Cihlář.
Související
-
Andrea Rourke: Když umřel Bowie. S humorem a upřímností při hledání smyslu života nejdál dojdeš
Tragikomický román o věčných útěcích před sebou samým. O maskách, které si nasazujeme. O hledání správného směru v bludném kruhu života.
-
Vždy jsem přemýšlel nad tím, jak mozek vnímá text, říká scenárista Miro Šifra
Připouští, že nemá dokonalou češtinu a musí se tedy snažit vytvořit dobré dramatické situace. S režiséry se domlouvá už během psaní textů. Jak se pozná dobrý scénář?
-
Osobní svědectví je argument pro policii. Samo o sobě dobrý film neudělá, říká Petr Jarchovský
Za sebou má desítky realizovaných scénářů, před sebou Dcerušku – po sedmi letech novou filmovou spolupráci s kolegou Janem Hřebejkem.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.