Ondřej Cihlář Dětství prožil v Havířově, maturoval na Gymnáziu Nad Alejí v Praze 6, kde byl v roce 1997 jedním ze zakladatelů populárního Divadla Vosto5, jehož je jedním z klíčových spoluautorů, v mnoha projektech aktérem a v některých i režisérem. V roce 2003 absolvoval obor režie – dramaturgie na Katedře Alternativního a loutkového divadla DAMU v ateliéru Miroslava Krobota.
V současné době se kromě účinkování ve Vosto5 a dramaturgií projektů na pomezí divadla a vzdělávání, věnuje moderování diskusních pořadů pravidelně např. Vizitka na stanici Český rozhlas Vltava a řady talkshow (Kupé v lese s Petrem Prokopem, Operitiv s Veronikou Sedláčkovou, Camping pro IPR Praha ad.), udílení cen (MFDF Ji.hlava, Ceny OSA, ceny Neuron, Křišťálová lupa, Ceny filmových kritiků ad.) a jiných společenských událostí. Věnuje se také rozhlasové tvorbě (např. Vyvážená revue nebo Kabaret v éteru, Proton!!!). Autorský rozhlasový interaktivní seriál Návrat ´68, byl oceněn Novinářskou cenou za rok 2018. Ve své pedagogické činnosti se na Katedře nonverbálního divadla HAMU věnuje současným tendencím nového cirkusu, s čímž souvisí také odborná publikační činnost: řada článků a knižní publikace Nový cirkus a Orbis cirkus. www.VOSTO5.cz
Všechny články
-
Studentům říkám, aby fotili obyčejné věci a měli trpělivost. Ta se vyplácí, říká Libuše Jarcovjáková
I díky dokumentu Ještě nejsem, kým chci být, který Česko reprezentuje na Oscarech, má nabitý diář. Jako dítě toužila být spisovatelkou, teď píše své paměti a detektivku.
-
V Americe je dobré hrát v angličtině, titulky nikoho nezajímají, říká šéf Švanďáku Daniel Hrbek
Švandovo divadlo mělo výjimečný rok. Českou inscenaci Dívenka na trampolíně, inspirovanou životem Zdeny Salivarové a Josefa Škvoreckého, vyvezlo do USA a taky do Kanady.
-
Vadí mi elitářství v umění a snažím se ho ve své práci zpochybňovat, říká Epos 257
Proslul řadou intervencí do veřejného prostoru, kterými provokuje občany i instituce. Graffiti scéna, kde se v 90. letech pohyboval, ho přivedla k zájmu o veřejný prostor.
-
Pantomima je fyzické básnictví, mluví víc než slovo, říká Anna Kukuczková a Vojtěch Svoboda
Společně tvoří tvůrčí duo Divadla Kozel ve fraku. Hrají pro dospělé, děti i mládež. „Máme touhu si vychovat diváky, kteří se budou vracet,“ vysvětlují ve Vizitce.
-
Odložila jsem si věci do sbírky, kterou jsem věnovala ženám svého rodu, popisuje Denisa Václavová
Odložit šaty je název publikace, které ovlivnila výtvarná díla českých malířů. „Je to emoční krajina, do které jsem se pokládala. To odkládání je i mým odložením věcí.“
-
Omezené možnosti v grafice dávaly samizdatu podněty k vyšší kreativitě, říká Josefína Karlíková
Samizdat ji zajímá z pohledu grafických prostředků. Stojí za pestrou obrazovou a grafickou podobou publikace Revolver Revue – Out of Ghetto Magazine: Jak se dělá samizdat.
-
Při skládání se nechávám unášet. Jakmile do toho vstoupí hlava, kouzlo mizí, říká písničkářka Kaczi
Pochází z Beskyd a ty jsou pro ni také hlavní inspirací. Úplně na začátku hrála v ulicích jako buskerka, a to nejen v Praze na Václavském náměstí ale třeba taky v Japonsku.
-
Můj sen se splnil na hřbetu koně, říká spisovatelka a cestovatelka Martina Skala
V 80. letech emigrovala do Paříže. Brzy ale zjistila, že i ve Francii a následně v Americe ji svazují zase jiné nesvobody. Jaké to byly? I o tom je její román Klub kamzíků.
-
Varhany dokáží být éterickou vílou i divokým zvířetem, říká hudebnice Katta
Od malička ji nezajímalo nic tak jako právě hudba. Má respekt ke klasice, k tradici a i ve své tvorbě zpracovává texty, které jsou starodávné a duchovní.
-
Kdybych tanec příliš studoval, ztratil bych sám sebe, říká tanečník a výtvarník Kristián Mensa
Skrze pohyb poznává svět, lidi i sám sebe. Tanec je podle něj pokaždé jiný a zásadní je před ním se na sebe naladit. „Důležitá je kultivace toho, co člověk cítí.“
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »