Ondřej Cihlář Dětství prožil v Havířově, maturoval na Gymnáziu Nad Alejí v Praze 6, kde byl v roce 1997 jedním ze zakladatelů populárního Divadla Vosto5, jehož je jedním z klíčových spoluautorů, v mnoha projektech aktérem a v některých i režisérem. V roce 2003 absolvoval obor režie – dramaturgie na Katedře Alternativního a loutkového divadla DAMU v ateliéru Miroslava Krobota.
V současné době se kromě účinkování ve Vosto5 a dramaturgií projektů na pomezí divadla a vzdělávání, věnuje moderování diskusních pořadů pravidelně např. Vizitka na stanici Český rozhlas Vltava a řady talkshow (Kupé v lese s Petrem Prokopem, Operitiv s Veronikou Sedláčkovou, Camping pro IPR Praha ad.), udílení cen (MFDF Ji.hlava, Ceny OSA, ceny Neuron, Křišťálová lupa, Ceny filmových kritiků ad.) a jiných společenských událostí. Věnuje se také rozhlasové tvorbě (např. Vyvážená revue nebo Kabaret v éteru, Proton!!!). Autorský rozhlasový interaktivní seriál Návrat ´68, byl oceněn Novinářskou cenou za rok 2018. Ve své pedagogické činnosti se na Katedře nonverbálního divadla HAMU věnuje současným tendencím nového cirkusu, s čímž souvisí také odborná publikační činnost: řada článků a knižní publikace Nový cirkus a Orbis cirkus. www.VOSTO5.cz
Všechny články
-
Cirkus minulého století mizí. Jsem vděčná za každý příběh, který mi svěřili, říká Karolína Skučková
Ve své knize To je cirkus! zachytila deset osobních příběhů lidí, kteří zasvětili život manéži – od artistky na balančních tyčích po drezérku tygrů.
-
Ať divák posoudí sám, na čí chce být straně, říká dokumentarista Jan Strejcovský
Na Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě soutěžil v sekci Česká radost jeho snímek Má to cenu?!. V něm zkoumá, co všechno určuje hodnotu uměleckého díla.
-
Začal jsem korunou a hledal cestu, jak ji zjednodušit, říká autor vizuální identity státu Spurný
Jednotlivá ministerstva a státní orgány se podle něj od sebe nemusí vizuálně odlišovat jako konkurující si firmy.
-
Televarieté mám v sobě, s dokumentem se snoubit dá, říká herečka a režisérka Petra Nesvačilová
Mainstream si nejprve odpírala, teď ho dělá i v kombinaci s hutnějšími žánry. Nově připravuje dokumentární film o stáří, ke kterému ji inspiroval dědeček.
-
Až v Americe jsem si uvědomil bohatství moravské lidové hudby, říká jazzman Jiří Levíček
Patří k nejvýraznějším jazzovým osobnostem. Působí také jako pedagog, což je pro něj příležitost, jak zůstat v kontaktu s mladými lidmi a připomínat si nové hudební trendy.
-
Design nastavuje bariéru konzumu, buďme hrdější na to, co umíme, říká Jana Zielinski
Úspěch české tvorby podle ní není zanedbatelný a v českém designu vidí obrovský, dosud nevyužitý potenciál. Důležité je ale podporovat výrobu.
-
Je úžasné, že se můžu na chvíli nastěhovat do života umělce nebo jeho doby, říká režisér Aleš Kisil
Vystudoval divadelní režii, nakonec se dostal k televizní režii a díky své profesi točí filmy o umění. Vedle portrétů výtvarníků mluví ve Vizitce i o Janu Schmidovi.
-
S cenami by se mělo šetřit, jednu používám jako podložku, říká designér Maxim Velčovský
Triumf trofejí je název kolekce, kterou představil v Miláně v rámci design weeku a na letošním Designbloku. Výstava reinterpretuje trofej jako artefakt, který se mění.
-
Z toxického vztahu je lepší co nejdřív odejít, třeba k tomu moje kniha pomůže, věří Jana Micenková
Respektovaný román Krev je jenom voda o patologické atmosféře v jedné rodině se dočkal českého překladu. Jedna z postav má narcistickou, histriónskou a bipolární poruchu.
-
Tancem se můžeme vyjádřit ke všemu, říká tanečník a pedagog Honza Malík
Je členem Umělecké rady divadla Ponec, která se ustavila po období, kdy z divadla odešly výrazné osobnosti českého tance. Jak tuto situaci vnímal a jak na ni pohlíží teď?
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »