Karel Steigerwald: Marta Peschek jde do nebe. Komedie o prázdnotě v iluzích a o samotě bez iluzí
Nina Divíšková a Pavel Landovský excelují v původní rozhlasové hře volně parafrázující některé okolnosti života B. Brechta. Reprízu vysílanou k 80. narozeninám Karla Steigerwalda poslouchejte online po dobu čtyř týdnů po odvysílání.
Otevře se po smrti nebeská brána každému? Nebo je nebe jen pro vyvolené? Karel Steigerwald o námětu říká: „Tato hra by se dala vyprávět jako anekdota o špinavém dědkovi, který nechce pustit jakousi protivnou ženu do prostoru, který snad právě on hlídá. Žena používá nejrůznější prostředky k tomu, aby pronikla tam, kam nesmí. Dědek se brání, jak to jde.
Někdo by anekdotu mohl vyprávět trošku jinak: Jde o ženu zesnulou a jejím cílem je nebe. Dědek je jakýmsi nebeským hlídačem. Lidé trošku víc zasvěcení by řekli, že anekdota vzdáleně zavání různými příhodami, které se staly dramatikovi Bertoltu Brechtovi.
Já říkám, že je to jakási pochmurná pocta dvacátému století, jež nás právě opouští. Z toho všeho je patrné, že se nutně musí jednat o komedii, protože jen komedie snese všechny ty naplaveniny.“
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
-
Jana Knitlová: Soukromá derniéra. Příběh dvou herců na útěku z nacistického Německa
-
Gilbert Keith Chesterton: Modrý kříž. Dopadne otec Brown i zločince mezinárodního formátu?
Nejnovější hry a četba
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.