A tak tě prosím, kníže, o trochu klauniády. Steigerwaldova předrevoluční hra se vrací na pražskou scénu
Její první uvedení před dvaačtyřiceti lety na prknech Divadla v Řeznické vyžadovalo odvahu. Co si slibují inscenátoři od tragikomické frašky A tak tě prosím, kníže z pera Karla Steigerwalda v dnešní době? Čím pro ně hra, napsaná na motivy dvou ruských povídek Čechova a Saltykova-Ščedrina, stále rezonuje? Její nové nastudování je ve finálním stádiu zkoušek před čtvrteční premiérou v pražském divadle La Fabrika.
„Karel Steigerwald to v 80. letech napsal jako kritiku normalizačního režimu, a tím že se to odehrává v normalizačním Rusku, tak my dneska nebudeme tepat normalizační režim, ale spíš se posmívat zlu, které je všudypřítomné a které na nás dýchá teď i od sousedů,“ nechává do svého inscenačního záměru nahlédnout režisér Radim Špaček, který byl společně s hercem Patrikem Děrgelem hostem Mozaiky.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Ngaio Marshová: Zpěv v ráhnoví. Pátrání po úchylném vrahovi žen
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Šedivý pokoj, Čmoud nebo Návěstí. Povídky Stefana Grabińského, klasika polské fantastické literatury
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor

Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.