Proč se lidé nechtějí dívat do kamer, když stejně celý svůj život sdílí online, ptá se fotografka Ema Lančaričová
Co je fotografie dnes? To rozkrývá ve své tvorbě i na výstavě Metanoia v pražské Galerii Fotografic. Změny fotografického média zkoumá také ve svých teoretických pracech. Zamýšlí se třeba i nad bezpečnostními kamerami a jejich sledováním lidí, co se do nich nedívají. Proč ráda pracuje s instantní a polaroidovou fotkou a jak se ta mobilní zapíše do historie fotografie? Ptá se Ondřej Cihlář. Repríza z 20. června 2024.
Související
-
V mládí jsem věřila, že fotka změní život. Už si to nemyslím, říká fotografka Markéta Luskačová
„Než jsem někoho vyfotila, vždycky jsem se pěkně zeptala. Proti rozhodujícímu okamžiku při pořizování fotografie jsem stavěla okamžik důvěry,“ říká Markéta Luskačová.
-
Mají rytmus i motiv, který se opakuje. Některé své fotky proto vnímám jako básně, říká fotografka
Fotografku Bet Orten pojí příbuzenský vztah s básníkem Jiřím Ortenem. Ačkoliv sama občas básně píše, jejím jazykem není slovo, ale fotografie. Kde a jak v ní hledá verše?
-
Stěžovat si stojí spoustu energie, sebelítost vyřadí člověka ze života, říká fotograf Tono Stano
Tono Stano se řídí pravidlem „identifikovat zlo a nezdržovat se blbostmi.“ Inspiruje se situací tady a teď, tak vznikla i jeho aktuální výstavna v pražské Trafačce.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka