Nejlepší filmy roku 2019. V čele jsou Quentin Tarantino a Angela Schanelec

11. prosinec 2019

Šestice filmových publicistů v pořadu Reflexe vybírá nejlepší snímky roku 2019.

Každý z účastníků ankety směl nominovat pouze tři filmy. Nejvíce hlasů získal nový film Quentina Tarantina Tenkrát v Hollywoodu zároveň s novým filmem obecně málo známé německé režisérky Angely Schanelec Byla jsem doma, ale... Smyslem ankety mezi tvůrci a stálými – různorodě orientovanými – přispěvateli filmových Reflexí není žebříček, ale široká inspirativní nabídka titulů a také argumentů k jednotlivým filmům.

Podívejte se na přehled zmiňovaných titulů a poslechněte si záznam debaty z filmových Reflexí, kde se o jednotlivých snímcích dozvíte víc.

Z filmu Tenkrát v Hollywoodu

Šárka Gmiterková:

Tenkrát v Hollywoodu (režie: Quentin Tarantino)
„Neuvěřitelně zábavný a vtahující film, poháněný Leonardem DiCapriem a Bradem Pittem.“

Sbohem synu (r. Wang Xiaoshuai)
„Vynikající čínské melodrama, které není dobré si jako Mirka Spáčilová plést s Pelíšky. Portrétuje nejen své postavy, ale i Čínu v průběhu několika dekád.“

Portrét dívky v plamenech (r. Celine Sciamma)
„Silné kostýmní, sociální i osobní drama. Velmi silný zážitek.“

Z filmu portrét Dívky v plamenech, režie Céline Sciamma

Pavel Sladký:

Byla jsem doma, ale... (r. Angela Schanelec)
„Skutečný existenciální filmový zážitek. Takových letos v kinech víc nebylo.“

To musí být nebe (r. Elia Suleiman)
„Melancholická groteska palestinského režiséra o hledání domova. Dojemná a vtipná. Po festivalové premiéře bude do českých kin uvedena až v roce 2020.“

High Life (r. Claire Denis)
„Neobvyklá artová sci-fi s Robertem Pattinsonem, velmi tělesná podívaná, která si uchovává svoji záhadnost.“

Z filmu High Life, režie Claire Denis

Jarmila Křenková:

Slunovrat (r. Ari Aster)
„Výtvarně mimořádný film, věštící nové časy hororu a vypovídající zároveň o vleklé partnerské krizi.“

Parazit (r. Bong Joon – Ho)
„Suverénní film přinášející diváckou radost. Téma je vlastně těžké, ale divácký zážitek z filmu je radostný.“

Tenkrát v Hollywoodu (r. Quentin Tarantino)
„Tímto filmem Tarantino mimo jiné ukazuje, že přistupuje k hercům i obrazům s velkou empatií.“

Z filmu Parazit, režie Bong Joon-ho

Dan Krátký:

Mizející vesnice (r. Feifang Liu)
„Nesmírně dojemný, ale nikdy plačtivý tříhodinový observační dokument, fascinující příběh jedné vesnice. Obraz úplně jiné Číny.“

Na špatné straně (r. S. Craig Zahler)
„Dokonale precizních 150 minut podvratné kriminálky s rasistickými policisty a kontroverzní pověstí.“

Godzilla II Král monster (r. Michael Dougherty)
„Blockbuster, který je fascinující experiment. Složitá divácká zkušenost a odvážný žánrový počin na poli hollywoodské kinematografie.“

Z filmu Mizející vesnice, režie Feifang Liu

Ondřej Pavlík:

Byla jsem doma, ale... (r. Angela Schanelec)
„Vrcholný film režisérky, která natáčí už 30 let. Snímek, který se ani nedá se vměstnat do slov.“

Tenkrát v Hollywoodu (r. Quentin Tarantino)
„V kině ultimátní divácká zkušenost, jaká se dnes často nevidí. Zároveň ale velmi cinefilní zážitek.“

Naše doba (r. Carlos Reygadas)
„Partnerské drama, kam Reygadas obsadil celou svou rodinu. Skvěle zahrané i vystavěné drama o krizi v otevřeném vztahu.“

Z filmu Byla jsem doma, ale

Kamila Dolotina:

Bílý, bílý den (r. Hlynur Pálmasson)
„Výtečný film zaobírající se láskou a ztrátou, kterou nedokážeme zaplnit.“

Byla jsem doma, ale... (r. Angela Schanelec)
„Subtilní rodinné drama o matce, které se ztratilo dítě, jehož zážitek z diváka nevyprchá.“

Dylda (Beanpole) (r. Kantemir Balagov)
„Mimořádný talent ruské kinematografie. Výpověď o pocitu z dnešního Ruska v v mimořádně obrazově ztvárněných kulisách konce 2. světové války.“

To musí být nebe, režie Elia Suleiman
autoři: Pavel Sladký , Šárka Gmiterková
Spustit audio

Související