Historie Benátek stojí na adaptaci s vodním elementem, říká vizuální umělec Daniel Vlček
Je iniciátorem české výstavy Confluence v italských Benátkách, v níž se slévají umělecké výpovědi několika oborů na pozadí vědeckého poznání o Benátské laguně. Projekt nepoukazuje na negativní dopady lidské činnosti, pozornost naopak obrací k pozitivní adaptační síle přírody. Jak se utvářel jeho vztah k přírodě? A jak může houba rozeznít hudbu? Ptá se Karolína Koubová.
Související
-
Musíme doufat, že se nám podaří dotknout něčeho důležitého, říká vizuální umělkyně Františka Gilman
Zásadním zlomem v jejím životě byl hurikán Sandy. Před lety jí zničil v New Yorku dům, a tak se musela i s rodinnou vydat cestou nomádského života.
-
Fotografie je berla paměti a zárodek filmu, dokáže probudit i vůně, říká Jiří Siostrzonek
Opava, kde učí na Institutu tvůrčí fotografie, je podle něj město mezi poezií a tragédií, přesto Jiří Siostrzonek nemá potřebu objevovat jiné kraje.
-
Bravurní technika mi nestačí, vizuální umění chápu jako cestu k poznání, říká Milan Maur
„Občas zmatkuju, že v dnešní vřavě ty mé tiché věci zanikají. Jenomže já se nepředělám, nemůžu začít svým uměním křičet,“ říká vizuální umělec Milan Maur.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.