Musíme doufat, že se nám podaří dotknout něčeho důležitého, říká vizuální umělkyně Františka Gilman
Zásadním zlomem v jejím životě byl hurikán Sandy. Před lety jí zničil v New Yorku dům, a tak se musela i s rodinnou vydat cestou nomádského života. „New York je velký rybník a ryb je tady hodně i z celého světa,“ říká ve Vizitce Renátě Spisarové o šancích se prosadit. V čem se lišila výuka na americké umělecké škole od té české a co ji i po letech stále táhne do Prahy?
Související
-
Trochu fikce, trochu fake news. Rád měním média i styl, říká vizuální umělec Pavel Kopřiva
„Víc než umělecký svět mě formovaly technologie. Vyrůstal jsem na sedadle spolujezdce tátovy tatrovky, byl jsem dítě fabrik,“ vzpomíná rodák z Bíliny Pavel Kopřiva.
-
Bravurní technika mi nestačí, vizuální umění chápu jako cestu k poznání, říká Milan Maur
„Občas zmatkuju, že v dnešní vřavě ty mé tiché věci zanikají. Jenomže já se nepředělám, nemůžu začít svým uměním křičet,“ říká vizuální umělec Milan Maur.
-
Knižní design máme na skvělé úrovni, design obalů a značek ale mladé autory neláká, říká Aleš Najbrt
Loga Ostravy, vizuální styl Českých drah, plakáty pro karlovarský filmový festival, design knih Josefa Koudelky nebo obaly desek pro značku Animal Music.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.