Knižní design máme na skvělé úrovni, design obalů a značek ale mladé autory moc neláká. Je to škoda, říká Aleš Najbrt
Loga Ostravy, vizuální styl Českých drah, plakáty pro karlovarský filmový festival, design knih Josefa Koudelky nebo obaly desek pro značku Animal Music – to je jen malý výsek zakázek, které zpracovalo příští rok třicetileté Studio Najbrt. Jak to udělat, aby firma stále šlapala, nápady neubývaly a práce bavila? Spoluzakladatel ateliéru Aleš Najbrt má jasno: když nemůže, tak přidá. Ve Vizitce ale s Ondřejem Cihlářem mluvil třeba i o návratu ke kaligrafii.
Související
-
K vysávání mě jako kluka přiměl až design vysavače ETA 418, říká historik designu Jiří Hulák
S Ondřejem Cihlářem mluvil ve Vizitce třeba i o tom, jak pomáhal dávat dohromady expozici povedeného Retromusea v Chebu.
-
Nejsem sklářský expert. I proto dokážu z chyb udělat přednost, říká designér Václav Mlynář
O skle, rodinných kořenech vyrůstajících z architektonického podhoubí i o vztahu k historii si s designérem Václavem Mlynářem ve Vizitce povídala Markéta Kaňková.
-
Design kultivuje. Ale podniky vnímají studenty jako levnou pracovní sílu, říká rektor UMPRUM Vybíral
Je potřeba, aby absolventi UMPRUM byli zruční, ale aby do designu, architektury a umění dokázali přenést taky emoce, zdůrazňuje staronový rektor UMPRUM Jindřich Vybíral.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka