Autoritu si nejde vydobýt násilím, je o vzájemném respektu s herci, říká divadelní režisérka Klimešová
Má ráda divadlo, které je zvědavé a které aktivizuje. V Divadle Na zábradlí nastudovala inscenaci Paní Dallowayová, v níž nahlíží vnitřní a vnější svět postav a taky fenomén neviditelnosti žen. „Zajímalo nás, jak by paní Dallowayová vypadala dnes,“ říká ve Vizitce. Jak uvažovali o scéně s vodopádem? A proč je pro ni důležité udržovat kulturní život v rodné obci v Krkonoších? Ptá se Karolína Koubová.
Související
-
Málokdy začínám zkoušet s dokonalým viděním výsledku, říká divadelní režisérka Viktorie Vášová
Její nejnovější počin je kusem bez příběhu. Výchozím materiálem k inscenaci Díla. Autoportrét. Sebevražda v MeetFactory byly knihy Édouarda Levého.
-
Lidi mi dávají důvěru a já se je snažím nezradit, říká divadelní režisérka Barbara Herz
Mluví o sobě jako o idealistce, která chce ukázat, že věci mohou dopadnout dobře. Ve svých inscenacích mluví za ty, kteří ve společnosti nemají silný hlas.
-
Bourání falešných inscenačních tradic nevylučuju, říká divadelní režisér Michal Hába
Jeho Král Lear v Klicperově divadle vyvolal nadšení i nedůvěru. Divadlo je podle něj kritickým médiem, je místem imaginace i místem, které léčí.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.