Fotografie je berla paměti a zárodek filmu, dokáže probudit i vůně, říká vizuální sociolog Jiří Siostrzonek
Opava, kde učí na Institutu tvůrčí fotografie, je podle něj město mezi poezií a tragédií, přesto Jiří Siostrzonek nemá potřebu objevovat jiné, vzdálené kraje; to si prý nechá až na další život. Ve Vizitce tento vizuální sociolog, fotograf a kulturní pracovník mluvil s Renátou Spisarovou o své cestě od geologie k fotografii, o skupině Děsně fajn, která mu pomáhala přežít předrevoluční časy, o Ostravě i o nárocích studentů a pedagogů a důležitosti dialogu.
Související
-
Zajímají mě emoce. Bližší jsou mi ty temnější, říká dokumentární fotograf Jan Mihaliček
„Vyrostl jsem v černobílém světě. I většina filmů takových byla, stejně jako fotky v Lidových novinách, pro které jsem pracoval,“ říká dokumentární fotograf Jan Mihaliček.
-
Stěžovat si stojí spoustu energie, sebelítost vyřadí člověka ze života, říká fotograf Tono Stano
Tono Stano se řídí pravidlem „identifikovat zlo a nezdržovat se blbostmi.“ Inspiruje se situací tady a teď, tak vznikla i jeho aktuální výstavna v pražské Trafačce.
-
K nejmilejším patří setkání s Carlosem Santanou, říká fotograf Ivan Prokop
Fotografoval Franka Zappu, Toma Waitse, Bobbyho McFerrina, Iggyho Popa. Spolupracuje s šumperským festivalem Blues Alive, Colours of Ostrava či Folkovými prázdninami.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Ze světa lesních samot
Román klasika české literatury zobrazuje dramatické změny poměrů na česko-bavorském pomezí v posledním čtvrtletí 19. století, kdy ustálený životní řád "světa lesních samot" narušila živelná katastrofa.