Devátou by dnes Beethoven nenapsal, říká umělecký šéf Orchestru Berg Vrábel
Partitury studuje u klavíru a tvrdí, že tvůrci potřebují při práci mantinely, které se jim snaží dávat. „Když dnes skladatel něco napíše, už zítra je to staré,” říká ve Vizitce. „Za čtvrtstoletí Orchestru Berg vidím větší toleranci, posluchači na nás chodí, umíme v moderní hudbě líp plavat.“ Je možné hrát v metru Dvořáka? A kdy Orchestru Berg vyhovuje dlouhý dozvuk v krematoriu? Ptá se Karolína Koubová.
Související
-
Dirigent Tomáš Netopil v Essenu zušlechťoval hru těžkého klasicistního repertoáru, teď se vrací domů
Po deseti letech v čele essenského Operního divadla Aalto-Theater se dirigent Tomáš Netopil vrací do ČR. V Německu nastudoval množství vrcholového repertoáru.
-
Když hudebník nabídne dobrý nápad, nemám problém ho přijmout, říká operní dirigent Robert Jindra
Jako malý kluk toužil Robert Jindra po práci na dráze. Pak se ale něco zlomilo, Robert si zamiloval hru na klavír a poslech klasické hudby.
-
Ze skvělého hobojisty dirigentem. Předstoupit s taktovkou před kolegy je těžké, říká Zbyněk Müller
Maminka lingvistka, otec jaderný fyzik, syn klavírista, hobojista a dirigent. To je cesta Zbyňka Müllera, jenž působí jako hudební ředitel Divadla F. X. Šaldy v Liberci.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka