Ze skvělého hobojisty dirigentem. Předstoupit s taktovkou před kolegy je velmi těžké, řešení je začít jinde, říká Zbyněk Müller
Maminka lingvistka, otec jaderný fyzik, syn skvělý klavírista, hobojista a posléze dirigent. To je ve zkratce cesta Zbyňka Müllera, jenž aktuálně působí jako hudební ředitel Divadla F. X. Šaldy v Liberci a také jako stálý dirigent Národního divadla. V čem pan Müller vidí a slyší kouzlo málo uváděné Smetanovy opery Dalibor, proč byl rád, že dirigentské řemeslo piloval u orchestru v Košicích, a jak mu zní hudba slovenských autorů? Ve Vizitce se ho ptal Daniel Jäger.
Související
-
Uslyšel jsem orchestr a řekl si, že je to svět, kam chci patřit, říká dirigent Chuhei Iwasaki
Tuzemská hudba rodákovi z Tokia Chuhei Iwasakimu učarovala v polovině nultých let, kdy v Japonsku slyšel Českou filharmonii. Konzervatoř i vysokou školu studoval v Praze.
-
Dirigent Tomáš Netopil v Essenu zušlechťoval hru těžkého klasicistního repertoáru, teď se vrací domů
Po deseti letech v čele essenského Operního divadla Aalto-Theater se dirigent Tomáš Netopil vrací do ČR. V Německu nastudoval množství vrcholového repertoáru.
-
Když hudebník nabídne dobrý nápad, nemám problém ho přijmout, říká operní dirigent Robert Jindra
Jako malý kluk toužil Robert Jindra po práci na dráze. Pak se ale něco zlomilo, Robert si zamiloval hru na klavír a poslech klasické hudby.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.