Ze skvělého hobojisty dirigentem. Předstoupit s taktovkou před kolegy je velmi těžké, řešení je začít jinde, říká Zbyněk Müller
Maminka lingvistka, otec jaderný fyzik, syn skvělý klavírista, hobojista a posléze dirigent. To je ve zkratce cesta Zbyňka Müllera, jenž aktuálně působí jako hudební ředitel Divadla F. X. Šaldy v Liberci a také jako stálý dirigent Národního divadla. V čem pan Müller vidí a slyší kouzlo málo uváděné Smetanovy opery Dalibor, proč byl rád, že dirigentské řemeslo piloval u orchestru v Košicích, a jak mu zní hudba slovenských autorů? Ve Vizitce se ho ptal Daniel Jäger.
Související
-
Uslyšel jsem orchestr a řekl si, že je to svět, kam chci patřit, říká dirigent Chuhei Iwasaki
Tuzemská hudba rodákovi z Tokia Chuhei Iwasakimu učarovala v polovině nultých let, kdy v Japonsku slyšel Českou filharmonii. Konzervatoř i vysokou školu studoval v Praze.
-
Dirigent Tomáš Netopil v Essenu zušlechťoval hru těžkého klasicistního repertoáru, teď se vrací domů
Po deseti letech v čele essenského Operního divadla Aalto-Theater se dirigent Tomáš Netopil vrací do ČR. V Německu nastudoval množství vrcholového repertoáru.
-
Když hudebník nabídne dobrý nápad, nemám problém ho přijmout, říká operní dirigent Robert Jindra
Jako malý kluk toužil Robert Jindra po práci na dráze. Pak se ale něco zlomilo, Robert si zamiloval hru na klavír a poslech klasické hudby.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.