Uslyšel jsem orchestr a řekl si, že je to svět, kam chci patřit, říká dirigent Chuhei Iwasaki. V Plzni pracuje stejně tvrdě jako v Tokiu
Tuzemská hudba rodákovi z Tokia Chuhei Iwasakimu učarovala v polovině nultých let, kdy v Japonsku slyšel poprvé Českou filharmonii. Konzervatoř i vysokou školu pak studoval v Praze a dnes díky angažmá u Plzeňské filharmonie dokáže přesně vyslovit i typické plzeňské „é“. Jak těžké pro něj bylo naučit se česky? Proč rád diriguje operu nebo balet, proč občas poslouchá folklor a z jakého důvodu ho baví „být nervák“? Ve Vizitce o tom mluvil s Lenkou Novotnou.
Související
-
Dirigent Tomáš Netopil v Essenu zušlechťoval hru těžkého klasicistního repertoáru, teď se vrací domů
Po deseti letech v čele essenského Operního divadla Aalto-Theater se dirigent Tomáš Netopil vrací do ČR. V Německu nastudoval množství vrcholového repertoáru.
-
Dirigent je jako horský vůdce. Orchestru pomáhá zdolat úskalí skladby, říká Christian Knüsel
Když byl Christian Knüsel kluk, hrával fotbal. Lákala ho i hudba, které se věnoval jeho otec. Za dveřmi poslouchal jeho nové kompozice a k obědu je musela dovést maminka.
-
Když hudebník nabídne dobrý nápad, nemám problém ho přijmout, říká operní dirigent Robert Jindra
Jako malý kluk toužil Robert Jindra po práci na dráze. Pak se ale něco zlomilo, Robert si zamiloval hru na klavír a poslech klasické hudby.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka