Uslyšel jsem orchestr a řekl si, že je to svět, kam chci patřit, říká dirigent Chuhei Iwasaki. V Plzni pracuje stejně tvrdě jako v Tokiu
Tuzemská hudba rodákovi z Tokia Chuhei Iwasakimu učarovala v polovině nultých let, kdy v Japonsku slyšel poprvé Českou filharmonii. Konzervatoř i vysokou školu pak studoval v Praze a dnes díky angažmá u Plzeňské filharmonie dokáže přesně vyslovit i typické plzeňské „é“. Jak těžké pro něj bylo naučit se česky? Proč rád diriguje operu nebo balet, proč občas poslouchá folklor a z jakého důvodu ho baví „být nervák“? Ve Vizitce o tom mluvil s Lenkou Novotnou.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
George Farquhar: Galantní lest. Hvězdně obsazená komedie o dvou zchudlých londýnských kavalírech
-
Martin Františák: Mlčení. Příběh chátrajícího statku, který ovládá nejstarší člen rodu
-
Patricia Highsmithová: Tom Ripley. Nenávidí zločin, pokud ho k němu jeho ctižádost nedonutí
-
Václav Kahuda: Proudy. Ponořte se do spodních vod života a jeho literatury v Četbě s hvězdičkou
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.