Zrychlený poslech rozhlasových her bych nedoporučoval, říká šéfrežisér Českého rozhlasu Aleš Vrzák
Rozhlasová inscenace je nákladná, ale je to koření, které má veřejnoprávní médium lidem přinášet. „Uši jsou pro mě základní pracovní orgán,“ říká Ondřeji Cihlářovi zkušený režisér rozhlasových dramatizací. Vypráví i o nečekané reakci porotce na soutěži v Chorvatsku na jeho pojetí Fuksova díla Pan Theodor Mundstock, mluví o binaurálním zvuku a třeba i o kouzlu slam poetry. Repríza z 18. července 2024.
Související
-
V rozhlase máte jen představu, hlas, slovo a v něm gesto, říká herec Stanislav Šárský
Kus republiky sjezdil nejprve jako kluk kvůli tatínkově profesi vojáka, později kvůli profesi své – první angažmá po absolutoriu DAMU měl ve Zlíně.
-
Proč tak ošklivě hrají? Protože zemřel prezident, vzpomíná rozhlasový archivář Miloslav Turek
Málokdo toho ví o rozhlasových záznamech víc než archivář Miloslav Turek. Rozhlas poprvé zaznamenal ve čtyřech letech, později přijímače rozebíral a toužil být hlasatelem.
-
Rozhlas, to jsou pro mě emoce, fantazie a silné příběhy, říká šéfredaktorka Jaroslava Haladová
O své cestě z rodných Klatov na pražské Vinohrady, o koronavirovém roku 2020 i o tom, jak přemýšlí o programové skladbě stanice, mluvila ve Vizitce s Ondřejem Cihlářem.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.