Znám jednu dívku 4: Rebecca Saunders a hudba, která se nedá pověsit na zeď
„Největší hodnotou hudby je její neuchopitelnost,“ říká britská skladatelka žijící v Berlíně, která bude na konci května hostem Pražského jara. Jejím jazykem jsou zvuky, příběhem jejich tvarování.
Jakoby navzdory současným trendům jde hudba skladatelky, která nevypráví příběhy, ani se neschovává za společenské kontexty. Hudba podle ní neobsahuje žádné konkrétní obrazy: jejím úkolem je naznačovat a podněcovat. Píše kompozice, které se vzpírají nesosustředěnému poslechu: její skladby jsou vesměs dlouhé a obsahují řadu velmi tichých míst.
Rebecca Saunders letos přijede na festival Pražské jaro jako rezidentní skladatelka víkendu se současnou hudbou, který se koná již potřetí pod názvem Prague Offspring.
Součástí profilu Rebeccy Saunders jsou úryvky skladeb Unbreathed, Blue and Gray, To un Utterance – Study, Fury, Molly’s Song 3 a Skin. Cyklus „Znám jednu dívku“, věnovaný současným skladatelkám, připravuje Boris Klepal.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Peter Karvaš: Sedm svědků. Detektivka ve hvězdném obsazení otevírá otázky po občanské odpovědnosti
-
Deník zloděje. Autobiografický příběh padlého anděla Jeana Geneta
-
Eli Beneš: Nepatrná ztráta osamělosti. Oceňovaný debut současného českého spisovatele
-
Miroslav Hlaučo: Letnice. Poslechněte si četbu z vítězné knihy Magnesia Litera
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka