Uprchlíkem po tři generace. Chtěla jsem popsat, jak se Palestinci vyrovnávají s dědičným statusem, říká filmařka Kristýna Kopřivová
Co je dočasné a s čím je lepší se smířit? Jak se člověk vyrovnává s pozicí, kterou mu přiřadila společnost? I tyto otázky si kladla dokumentaristka a kurátorka Kristýna Kopřivová při natáčení dokumentu Al Amari o utečeneckém táboře na předměstí Ramalláhu. Do Izraele i na Západní břeh Jordánu se pravidelně vrací a v rámci dizertace se věnuje studiu palestinského videoartu. Co se skrz něj dozvíme o palestinské identitě? I o tom mluvila ve Vizitce s Ondřejem Cihlářem.
Související
-
V Číně jsem natáčela tajně, o povolení jsem se ani nesnažila, říká dokumentaristka Haruna Honcoop
Haruna Honcoop se narodila v Praze, má japonského otce a sinologii vystudovala proto, že ji nevzali na japanologii. V dospívání hltala artové filmy v kině Ponrepo.
-
Zdárné vyšetření vraždy Jána Kuciaka? Nevěřím v něj, říká dokumentaristka Zuzana Piussi
Ve Vizitce si nechala pustit skladbu Cruel Country od americké kapely Wilco; prý aby si připomněla, v jak kruté zemi žije. V dubnu měl premiéru její hraný debut Zešílet.
-
Točit o sobě je přirozený vývoj kreativity. Je potřeba najít míru vkusu, říká Marika Pecháčková
„Vždycky mě hodně zajímala psychologie, duchovní stránka člověka, i ve svých filmech to tak mám,“ řekla dokumentaristka Marika Pecháčková v knižním rozhovoru Ženy o ženách.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka