V Číně jsem natáčela tajně, o povolení jsem se ani nesnažila. Vízum už znovu asi nedostanu, říká dokumentaristka Haruna Honcoop
Haruna Honcoop se narodila v Praze, má japonského otce a sinologii vystudovala proto, že ji nevzali na japanologii. V dospívání hltala artové filmy v kině Ponrepo a i pod vlivem jihlavského festivalu se záhy přihlásila na FAMU. Témata spojená s Čínou a Japonskem a s její oblíbenou architekturou zpracovává dlouhodobě, dokument Olympijský mezičas o sportovních stavbách bez budoucnosti má premiéru právě na MFDF Ji.hlava. S autorkou mluvil ve Vizitce Ondřej Cihlář.
Související
-
Čína se děsí svobodných médií, mě tam zatkli třiadvacetkrát, říká novinář Tomáš Etzler
S natrženým hýžďovým svalem do války na Ukrajině nepojedu, konstatuje Tomáš Etzler, muž, o němž přátelé tvrdí, že by se do průšvihu dostal i v telefonní budce.
-
Točit o sobě je přirozený vývoj kreativity. Je potřeba najít míru vkusu, říká Marika Pecháčková
„Vždycky mě hodně zajímala psychologie, duchovní stránka člověka, i ve svých filmech to tak mám,“ řekla dokumentaristka Marika Pecháčková v knižním rozhovoru Ženy o ženách.
-
Společenská témata dávají smysl. Baví mě, když film otevře debatu, říká dokumentaristka Adéla Komrzý
Byli jsme ochuzení o čas, kdy jsme se mohli rozloučit, vzpomíná dokumentaristka Adéla Komrzý na odchod blízké osoby. V nemocnici se s ní o tom, co se děje, nikdo nebavil.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.