Odešli spisovatelé, galeristi přestali vystavovat. Válka má na svědomí i smrt ruské kultury, říká kunsthistorička Milena Slavická
Původně chtěla studovat literaturu, díky náhodné účasti na „chlebovém“ happeningu v roce 1967 se ale dala na dějiny umění. Zejména v 90. letech připravila řadu důležitých výstav, vyučovala na AVU a pracovala v Národní galerii. Dnes se, inspirována Prahou a vzpomínkami, věnuje hlavně psaní beletrie, ve Vizitce ale mluvila i o současné kulturně-společenské situaci v Rusku. Hostem Kristýny Frankové byla ve Vizitce odbornice na tamní nezávislé umění Milena Slavická.
Související
-
Při bádání o Le Corbusierovi a spol. nezastavila kunsthistoričku Martinu Hrabovou ani horečka dengue
Po stopách Plzeňáka Františka Sammera, málo známého, ovšem světově schopného spolupracovníka architekta Le Corbusiera, sjezdila Martina Hrabová celý svět.
-
Po revoluci jsme jako studenti utvářeli podobu školy. Proto chci být angažovaný, říká Jan Stolín
Jako umělec se zabývá reinterpretací místa a rád využívá technologie „z jiného světa“; mluvit o kořenech fascinace jedničkami a nulami ale považuje za příliš intimní.
-
Utopie žije. Chci nabízet umění s přesahem, Hilma af Klint je objev, říká galerista David Voda
Coby rodilý Olomoučan se David Voda domníval, že se po studiích dějin umění bude věnovat baroku. Pak jej matka zavedla do Galerie pod loubím a on se seznámil s modernou.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka