Danou problematiku v rozhlase sleduje už téměř dvacet let. Film má rád a rozradostní ho, když se něco kvalitního povede i v televizi. Obecně: svoji práci miluje a stejně tak i rozhlas, který považuje za magické médium plné možností.
Absolvoval Gymnázium Jana Keplera v Praze a Vysokou školu zemědělskou, dnes Českou zemědělskou univerzitu. Psal už na základní škole, na gymnáziu spoluvedl třídní časopis, a pero z ruky nepustil, ani když na stará kolena přešel k mikrofonu. Spolupracuje s některými tištěnými médii a napsal několik knížek. Za tu nejzásadnější považuje životopis režisérky Věry Chytilové, se kterou díky téhle práci intenzivně prožil více než dva roky. Dodnes si toho ohromně váží nehledě na množství úžasných vzpomínek, které mu po nich zůstaly.
Za tuhle knihu dostal i Cenu Egona Erwina Kische.
Před rozhlasovou praxí byl chvíli agronomem v JZD a čtyři roky pracoval jako terapeut duševně nemocných, což taky byla obrovská zkušenost. Poté, co se z něj stal novinář, absolvoval různá filmová a filmově-historická školení a kursy.
Vedle své každodenní, vlastně deníkářské rozhlasové zpravodajsko-publicistické práce si s velkou radostí občas odskočí k pořadům, jako jsou Telefonotéka nebo Výročí týdne.
Občas si ho pozvou do nějakých porot nebo výběrových komisí. Což bere i jako reprezentaci Českého rozhlasu, bez kterého by nic z toho nebylo. Stejně tak by nebyly nabídky na moderování nebo uvádění veřejně prezentovaných pořadů a besed.
Je šťastně ženatý – od roku 1989 pořád s jednou manželkou. Dvě děti už nejsou děti, ale zralé, dospělé osobnosti.
Život pokládá za dobrý. Ví, že v něm má štěstí.
Všechny články
-
Šli pod gilotinu. Film Potopa je tradiční kostýmní drama, nahlíží však za záclony před popravou
Do českých kin vstupuje historické drama Gianlucy Jodiceho. Nahlíží do posledních dnů Ludvíka XVI. a jeho ženy Marie Antoinetty.
-
Theodor Pištěk o setkáváních s rodiči, lásce k autům a práci pro dětské filmy
Zemřel Theodor Pištěk, jeden z nejvýznamnějších českých výtvarníků 20. století. Proslul jako kostýmní výtvarník, jehož práce pro film i divadlo získaly věhlas.
-
Proč je důležité vědět, co s námi dělají filmy? V nové knize odpovídá psycholog a filmový publicista
Kniha Psychologie v kině psychologa a publicisty Mojmíra Sedláčka ukazuje, jak filmy jako Psycho, Kmotr či Matrixovlivňují naši psychiku. Přinášíme rozhovor s autorem.
-
Akinův Ostrov Amrum: Syrové drama chlapce, který musí předčasně dospět během války
Do českých kin míří Akinův film Ostrov Amrum o chlapci, který na konci druhé světové války musí převzít rodinu. Snímek zasazený na dánský ostrov hodnotí Jana Podskalská.
-
Filmová událost letošního podzimu: jihokorejský film Není jiná možnost
Kam až může slušný člověk zajít, když mu dojde trpělivost a ocitne se na dně? Alice Aronová recenzuje nový jihokorejský film Není jiná možnost.
-
Arnošt Goldflam o Pohádkách po babičce, smrti a rodinných příbězích
Do kin vstoupil animovaný film Pohádky po babičce podle knihy Arnošta Goldflama. O filmu i tématu smrti v pohádkách mluví v rozhovoru pro Mozaiku.
-
Přehlídka francouzského filmu začala. Láká na Delona i předpremiéry
Začal 28. ročník Festivalu francouzského filmu, zahájený nostalgickým snímkem Barvy času. Nabízí 13 předpremiér, soutěžní sekci, krátké filmy i poctu Alainu Delonovi.
-
Neporazitelní. To jsou hrdinové nového filmu o naději, nových začátcích a černém humoru
Nový film Neporazitelní režiséra Dana Pánka dnes přichází do kin. Snímek je inspirovaný skutečnými událostmi. V Mozaice ho zhodnotila Alice Aronová.
-
Leni Riefenstahl. Do kin přichází nový film o dvorní režisérce Adolfa Hitlera
Leni Riefenstahlová byla talentovaná filmařka, ale i spolupracovnice fašistického režimu. Její rozporuplný osud přibližuje dokument Riefenstahl, který míří do kin.
-
Něžný rodinný snímek s bravurní animací. To jsou Pohádky po babičce inspirované Goldflamem
Do českých kin vstupuje animovaný film Pohádky po babičce, natočený podle knihy Arnošta Goldflama O nepotřebných věcech a lidech. Zhodnotila ho Alice Aronová.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »