Mezi lidmi chybí citlivost. V životě, filmu i ilustraci je to pro mě důležité téma, říká animátor Filip Pošivač
Před třinácti lety si Filip Pošivač během studií animace načrtnul děj příběhu o chlapci Tondovi, který je jiný než jeho vrstevníci. Se spisovatelkou Janou Šrámkovou kolem námětu rozvinuli celý nový svět a teď celovečerní animák Tonda, Slávka a kouzelné světlo sklízí úspěchy po celé Evropě. Jak dlouho natáčení takového filmu trvá, jak si udržet důvěru v téma a proč je pro Filipa Pošivače důležité vyjít vstříc každému členovi týmu? Ve Vizitce se ptal Ondřej Cihlář.
Související
-
Výhoda animace? Předá myšlenky, které by v hraném filmu mohly působit banálně, říká Jan Bubeníček
K animaci přivedla Jana Bubeníčka láska ke královně loutkové animace Hermíně Týrlové. 3D podobě animace se začal na profesionální bázi věnovat krátce po škole.
-
Animáky Fany a pes a Přes hranici teď slouží jako prostředek k debatě o válce, říká producentka
Vyrábí se roky, stojí výrazně víc než hraný celovečerní film, když je ale třeba překročit příběhové, emocionální či výtvarné hranice, bývá animace možností první volby.
-
Folklor je mi inspirací, i další film bude na motivy pohádky, říká animátorka Anna Podskalská
Jakou váhu Anna přikládá účasti bakalářského filmu Rudé boty na festivalu v Cannes? Také o tom mluvila s Tomášem Pilátem ve Vizitce.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.