Mám rád vápencové lomy, jsou plné vrstev a změn, říká malíř Jan Poupě. Od krajiny se posunul k abstrakci, inspiruje ho i Le Corbusier
Jan Poupě si oblíbil autory 19. století i krajinomalbu a na AVU měl neustále po ruce notes, kam jednoduché krajiny skicoval. Neuspokojilo ho to, a tak se přiklonil k abstrakci, která mu krajinné proměny pomohla syntetizovat. O barvě se toho hodně naučil od stejně introvertního učitele Jiřího Sopka, prostorovou tvorbu mu zase pomohly rozvinout zahraniční stáže. Co je to meteorologický drak, využívaný k focení? Dozvíte se z Vizitky, kterou moderovala Markéta Kaňková.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Martin Františák: Mlčení. Příběh chátrajícího statku, který ovládá nejstarší člen rodu
-
George Farquhar: Galantní lest. Hvězdně obsazená komedie o dvou zchudlých londýnských kavalírech
-
Václav Kahuda: Proudy. Ponořte se do spodních vod života a jeho literatury v Četbě s hvězdičkou
-
O velké vášni a Dámský večer. Dvě povídky prozaičky, romanopiskyně a publicistky Růženy Svobodové
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.