Jezdil stopem, spal na nádraží a hltal renesanční malbu. Výstava v Belvederu je pro mě pořád velké překvapení, říká malíř Jiří Štourač
Když v 80. letech opustil u břehu Jaderského moře skupinu, s níž vyrazil na drahý zájezd do Itálie, průvodkyně si myslela, že chce emigrovat. Na AVU tehdy studoval malbu a jediné, co si přál, bylo vidět a prožít Pisu, Assisi, Florencii a Arezzo – zkrátka kolébku renesančního umění. To spolu s obrazy Jana Zrzavého, hudbou Bohuslava Martinů a rodnou Vysočinou zásadně ovlivnilo jeho vnímání umění. Hostem Markéty Kaňkové byl ve Vizitce malíř Jiří Štourač.
Související
-
Jsem sochař, ale tahat pytle sádry není pro mě. Proto sochy dostávám na plátna, říká malíř Petrbok
Lidská těla, jež nezřídka trpí, jež hoří nebo odtékají pryč. Bizarní zvířecí figury obklopené zátišími z čerstvé zeleniny. Mix ingrediencí, který nepostrádá humor a ironii.
-
Nemám rád radikální změny. Rukopis jsem si našel už na škole, říká malíř Jakub Hošek
Být dostatečně starý na to, aby měl co předávat dál, ale zároveň být dostatečně mladý na to, aby si rozuměl s o generaci mladšími studenty.
-
Vnitřní hlas mi řekl, že je čas na obyčejné věci. Malíř Libor Lípa pro GASK namaloval polévkové mísy
„Stane se, že měsíc dva nic nenamaluju, protože ke mně nic nepřichází. Člověk přehodnocuje, nikdy neví, jestli z hlavy právě nevyhodil tu správnou kresbu,“ říká Libor Lípa.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka