Málokdy začínám zkoušet s dokonalým viděním výsledku, říká divadelní režisérka Viktorie Vášová
Její nejnovější počin je kusem bez příběhu. Výchozím materiálem k inscenaci Díla. Autoportrét. Sebevražda v MeetFactory byly knihy Édouarda Levého. Je ale také součástí nezávislé skupiny 8lidí, s níž otevírají aktuální společenská témata - například vývozu zbraní z Česka. Co má umění dávat člověku? A pozorovala rozdíly v uvažování lidí po přechodu z Matfyzu na DAMU? Ptá se Karolína Koubová.
Související
-
Deset fotografií vytvořilo pohyb. Divák má zapomenout, že sleduje fotky, říká režisérka Tasovská
Její dokument Ještě nejsem, kým chci být o fotografce Libuši Jarcovjákové získal na Finále Plzeň Zlatého ledňáčka za vizuálně poutavé vyprávění s respektem k tématu.
-
Měla jsem klíč k tomu, jak mámu dostávat do citlivých a pravdivých tónů, říká režisérka Remundová
Ve filmu Janžurka chtěla ukázat schopnost Ivy Janžurové napojit se na lidi kolem a to, jak i ve vyšším věku dokáže myslet. „Prala se ve mně role dcery a role režisérky.“
-
Lidi mi dávají důvěru a já se je snažím nezradit, říká divadelní režisérka Barbara Herz
Mluví o sobě jako o idealistce, která chce ukázat, že věci mohou dopadnout dobře. Ve svých inscenacích mluví za ty, kteří ve společnosti nemají silný hlas.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.