Zařadím rychlost, zavrčím a jedu, ale žádné turbo jako v muzikálu to není, říká operní zpěvák Pavel Černoch
Zazářil na nejprestižnějších pódiích světa a je jedním z nejvýznamnějších operních pěvců a tenorů dneška. „Evoluce nových přístupů je pořád třeba. Pokud se v opeře dít nebudou, vznikne z ní muzeální záležitost a nepřitáhne širší publikum, jak si tolik přeje,“ říká ve Vizitce. Co mu vadí na kriticích opery u nás? A proč obdivuje muzikálové zpěváky? Ptá se Karolína Koubová.
Související
-
Nebylo jednoduché přesvědčit rodiče, abych se stala operní pěvkyní, říká sopranistka Veronika Rovná
Stát na jevišti a zpívat je pro ni „nejvíc“. Sólistka Národního divadla moravskoslezského v Ostravě zastává ve zpěvu metodu přirozenosti, pravdivosti hlasu a dechové opory.
-
Poznat evropské operní domy znamenalo přiznat si, kolik toho ještě neumím, říká pěvec Jiří Sulženko
Jiří Sulženko byl původně kontrabasista, hrál v orchestru pražského Národního divadla. Operní zpěv začal na konzervatoři studovat jen ze zájmu, nakonec mu ale dal přednost.
-
Opera mě ze začátku nebavila, v divadle jsem usínal, říká barytonista Pavol Kubáň
Ztvárnil titulní roli v premiéře opery Pavla Haase Šarlatán v režii Ondřeje Havelky. Ve Vizitce mluví o tom, jaké to je mít hlavní roli v díle, které není svázáno tradicí.
Nejposlouchanější
Viktorín Šulc: Etuda z odvrácené strany. Alois Švehlík a Vladimír Dlouhý na stopě brutálnímu vrahovi
-
Ingeborg Bachmannová: Dobrý bůh z Manhattanu. Zosobněná síla zla, která zničí každou lásku
-
Zemřel přední český psychiatr Cyril Höschl. Poslechněte si jeho vzpomínání v Osudech
-
David Drábek: Ptakopysk. Příběh bratrů Pospíšilových, šampionů v kolové
-
Radka Denemarková: Cukrář a Venuše. Tragická romance karlovarského cukráře a krásné varietní divy
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Přijměte pozvání na úsměvný doušek moudré člověčiny.
František Novotný, moderátor


Setkání s Karlem Čapkem
Literární fikce, pokus přiblížit literární nadsázkou spisovatele, filozofa, ale hlavně člověka Karla Čapka trochu jinou formou.