Deset fotografií za sebou vytvořilo pohyb. Divák má zapomenout, že sleduje fotky, říká režisérka Tasovská
Její dokument Ještě nejsem, kým chci být o fotografce Libuši Jarcovjákové získal na Finále Plzeň Zlatého ledňáčka za vizuálně úchvatné a poutavé vyprávění s respektem k tématu. „Mám citlivost na to, co už je moc intimní,“ říká ve Vizitce. Jak se natáčely Libušiny deníky jejím hlasem? A kdy ztrácí dokumentarista schopnost mířit na lidi kamerou? Ptá se Karolína Koubová.
Související
-
Co jsem prožila, to jsem zaznamenala. Fotka pro mě byla navigací v životě, říká Libuše Jarcovjáková
Od konce 70. let zachycovala Libuše Jarcovjáková život nočních ulic a klubů a také vietnamské, romské či kubánské komunity.
-
Proč se lidé nechtějí dívat do kamer, když stejně život sdílí online, ptá se fotografka Lančaričová
Co je fotografie dnes? To rozkrývá ve své tvorbě i na výstavě Metanoia v pražské Galerii Fotografic. Změny fotografického média zkoumá také ve svých teoretických pracech.
-
Fotila zákoutí Kolína i synovo oblečení. Důležité je pro mě téma paměti, říká fotografka Havelková
Tlačítkový telefon s podprůměrným foťákem anebo oblečení odrůstajícího syna stačí fotografce Jolaně Havelkové k tomu, aby zaznamenala to, co je pro ni důležité.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.