Bourání falešných inscenačních tradic nevylučuju, říká divadelní režisér Michal Hába
Jeho Král Lear v Klicperově divadle vyvolal nadšení i nedůvěru. Divadlo je podle něj kritickým médiem, je místem imaginace i místem, které léčí. Jako šéf Činoherního studia v Ústí se chce zaměřit na přeshraniční spolupráci. „Německé divadlo je mi blízké, je v něm hodně přítomná brechtovská tradice,“ říká ve Vizitce. Co je to hráčství? A je Shakespeare opravdu politický? Ptá se Karolína Koubová. Repríza z 18. října 2024.
Související
-
Lidi mi dávají důvěru a já se je snažím nezradit, říká divadelní režisérka Barbara Herz
Mluví o sobě jako o idealistce, která chce ukázat, že věci mohou dopadnout dobře. Ve svých inscenacích mluví za ty, kteří ve společnosti nemají silný hlas.
-
Pochvaly nebo odsouzení, kterým chybí argumenty. Současná kritika se mi nelíbí, říká Lazorčáková
„Divadelní kritik by si měl divadlo zkusit na vlastní kůži. I u nás na fakultě si každý ročník zakládá soubor,“ říká teatroložka z Univerzity Palackého Tatjana Lazorčáková.
-
V Manželce publikovaného básníka si dovoluji diváka zaskočit, říká herečka Pavlína Štorková
Nejlepší herecký výkon loňského roku podala podle kritiky Pavlína Štorková v monodramatu Studia Hrdinů Žena publikovaného básníka, ve kterém hraje básnířku Sylvii Plath.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.