Pochvaly nebo odsouzení, kterým chybí argumenty. Současná divadelní kritika se mi moc nelíbí, říká teatroložka Tatjana Lazorčáková
„Divadelní kritik by si měl divadlo zkusit na vlastní kůži. I u nás na fakultě si každý ročník zakládá svůj soubor,“ říká teatroložka z Katedry divadelních a filmových studií Filozofické fakulty Univerzity Palackého Tatjana Lazorčáková. S divadlem vyrůstala, po akademické dráze nikdy netoužila. Chtěla být totiž herečka. Jaká byla její profesní cesta a proč se na inscenace, kde hraje její dcera Veronika, chodí dívat i třikrát? Ve Vizitce se ptal Aleš Spurný.
Související
-
Amatérské divadlo nesvazují plány, na dění reaguje pružněji než profesionálové, říká teatrolog
Michal Zahálka je vystudovaný divadelní vědec, v současné době se ovšem věnuje zejména překládání textů pro divadlo a o divadle z francouzštiny a angličtiny.
-
Zapněte si telefony, divadlo Laterna magika začíná. Radim Vizváry chce nalákat mladé publikum
Celý profesní život strávil na volné noze se spolupracovníky, které si vybral. Od ledna se ale pro mima, režiséra a choreografa Radima Vizváryho leccos změnilo.
-
Dva tisíce let staré hry jsou aktuální, jako kdyby neexistoval pokrok, říká David Prachař
O dvacetiletém angažmá v Národním divadle mluví jako o hraní ve filharmonii, rovnováhu si ale udržuje účinkováním v komorních souborech JEDL a Verze.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.