Kůže jako mistrovské dílo. Italská módní značka Berluti nově oděla ikonické produkty známých designérů

1. prosinec 2020

Kreativní ředitel italské modní značky Berluti belgický návrhář Kris Van Assche se netají svou zálibou k užitému umění 20. století. V nové kolekci kožených doplňků naservíroval zákazníkům eklektický mix modernistického a současného designu, který rozzářil v pestrých barvách kůže, natolik typické pro značku Berluti. Tu založil v roce 1895 Alessandro Berluti, který značku soustředil na zpracování luxusních kůží v podobě bot, zavazadel, pásků, peněženek i pánského oblečení. 

Od roku 1993 je pak Berluti součástí globální skupiny LVMH. Již loni se její aktuální kreativní ředitel Kris Van Assche ponořil do tajů modernistického designu a společně s prestižní pařížskou galerií Laffanour Galerie Downtown vytvořil unikátní re-interpretaci 17 originálních kusů nábytku, které v padesátých letech navrhl architekt Pierre Jeanneret pro interiéry vládního komplexu ve městě Chandigarh v Indii. Designu budov nového hlavního města státu Punjab se v té době zhostil jeho bratranec, slavný architekt Le Corbusier. Nábytek z Chandigarhu je dnes nesmírně ceněný sběrateli na celém světě. Assche posunul design směrem do současnosti a originální křesla, židle nebo paravány nechal očalounit lesklou kůží Venezia, natolik typickou pro značku Berluti.  

Logo

Výrazné barevné odstíny této kůže se po roce objevili i v dalším počinu Krise Van Asscheho, který tentokrát vytvořil kolekci drobných interiérových doplňků a rozšířil tak originálním způsobem portfolio značky Berluti. Pod názvem Home & Office představuje Berluti eklektickou kolekci drobných předmětů, ve kterých se snoubí legendy designu 20. století se současnými talenty, výtvarná originalita s precizní rukodělnou prací. Assche ale nenavrhl nové výrobky od nuly, ale spíše jako znalec a kurátor sáhl do historie a vybral některé produkty, které perfektně zapadají do kolekce italské značky.

Jeanneret: Originální nábytek Pierra Jeannereta potáhla značka Berluti svou ikonickou kůží Venezia

Začal v 50. letech. Vybral několik nesmrtelných návrhů rakouského designéra a výtvarníka Carla Auböcka, jehož dílna působí ve Vídni již po čtyři generace. Odpadkový koš nebo odkladač na časopisy propojuje elegantní modernistické tvary s dokonale zpracovanou kůží, která byla oblíbeným Auböckovým materiálem. Stejně ikonické jsou i produkty od italské designérky Gae Aulenti, jejíž tácky a rámečky na fotografie vyrobila značka Berluti ve spolupráci s dílnou Bottega Ghianda. Do historické sekce kolekce přidal Van Assche ještě kovové tácky Cartoccio, které navrhli Afra a Tobia Scarpa.

Současnou generaci pak v nové kolekci zastupuje londýnský designér Simon Hasan, který se v posledních letech vyprofiloval především díky práci s kůží. Jeho vázy připomínající figury jsou vyrobeny za pomocí středověké technologie modelování kůže ve formě ve vařící se vodě. Lesk a pestré barvy kůže Venezia opět spojují tyto objekty se zbytkem kolekce, která je poctou nejenom kůži jako takové, ale především velkým osobnostem evropského designu a šikovným rukám italských řemeslníků.

autor: Adam Štěch
Spustit audio

Související