Hermafroditismus zajímá lidstvo od pradávna, říkají režiséři Petr Kazda a Tomáš Weinreb
Mají rádi postavy, které jsou osamocené. Nikdo mě nemá rád se mělo jmenovat drama o Olze Hepnarové. Hrdinka jejich nového filmu nachází člověka, který ji má rád. Má to ale háček. Vizuální vyprávění a minimalismus v herectví zesilují výpovědi. Čím snímek o přístupu k jinakosti odkazuje k pozdnímu Kunderovi? A proč stále věří ve film promítaný na plátně? Ptá se Karolína Koubová.
Související
-
Válka zpětně působí mnohem silněji, zpracovat ji je nadlidský výkon, říká režisér Benjamin Tuček
Spolu s Davidem Čálkem natočili dokument Válečný zpravodaj o práci Martina Dorazína na Ukrajině. Na festivalu ve Varšavě dostal film hlavní cenu za dokument i cenu diváků.
-
Ve filmu není drama potřeba, stačí přeladit naši citlivost, říká režisér Martin Pavol Repka
Jeho film Od marca do mája je netypicky o tom, co se nemění, o spokojené rodině. „V životě podle mě je i to, co zůstává,“ říká ve Vizitce.
-
Na generaci dětí i rodičů se dívám poctivě. Ze srážky jejich pravd vzniká humor, říká Tomáš Pavlíček
Na gymnáziu byl domovem Tomáše Pavlíčka biograf Svět, kde „viděl skoro všechno“, a s kamarádem pak na kameru točil krátké filmy. U kinematografie na radu otce zůstal.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.