Ve filmu není drama potřeba, stačí přeladit naši citlivost, říká režisér Martin Pavol Repka
Jeho film Od marca do mája je netypicky o tom, co se nemění, o spokojené rodině. „V životě podle mě je i to, co zůstává,“ říká ve Vizitce. Snímek vznikal čtyři roky jako no-budget. „Štáb dílu věřil, a proto vydržel až do konce.“ Proč chtěl, aby byla ve snímku přítomná víra v boha jako stromy na zahradě? A s jakými překážkami se na začátku kariéry filmař potýká? Ptá se Karolína Koubová.
Související
-
To, že je nás skleněných dětí víc, jsem si roky neuvědomovala, říká režisérka Kochová
Její debut Ta druhá upozornil na fenomén sourozenců dětí s postižením. „Téma filmu má odrážet aktuální dění. Musí rezonovat se mnou i s širším okruhem lidí,“ říká.
-
Vždy jsem přemýšlel nad tím, jak mozek vnímá text, říká scenárista Miro Šifra
Připouští, že nemá dokonalou češtinu a musí se tedy snažit vytvořit dobré dramatické situace. S režiséry se domlouvá už během psaní textů. Jak se pozná dobrý scénář?
-
Film Tancuj Matyldo by bez zkušenosti v rodině nevznikl, říká režisér Petr Slavík
„Životní zkušenost je pro filmaře nedocenitelný materiál, sám o sobě není zárukou kvality,“ míní Petr Slavík, jenž do filmu obtiskl manželčinu zkušenost s péčí o maminku.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka