Do tance jsem byl vždycky zažranej, nikdy jsem se na jevišti nestyděl, říká choreograf Jiří Bubeníček
S bratrem Ottou trénovali na taneční konzervatoři od brzkého rána a domů odcházeli poslední. Ve Vizitce popisuje, jak sám jako choreograf s tanečníky pracuje, jak si je vybírá do inscenací a že při zkoušení vyhledává pohodu a klid. „Mám taky rád, když se žánry v inscenacích spojují,“ říká Karolíně Koubové. Jak mu při tanci pomohla meditace a jak ho při práci ovlivňuje film? Repríza z 12. června 2024.
Související
-
Miř vždycky mnohem výš, radil mi Jiří Kylián. Celý život se tím řídím, říká tanečnice Nataša Novotná
Když jí bylo pět, maminka jí dala na krasobruslení. Tam si jí ale vyhlédl taneční pedagog a ona se začala věnovat baletu. Toužila stát se primabalerínou.
-
Je škoda, že současný tanec zná tak málo lidí. Tělo je opora myšlení i jednání, říká Eva Blažíčková
Ze své celoživotní pedagogické praxe dobře ví, jak tanec proměňuje životy dětí. Se zakladatelkou pražské konzervatoře Duncan centre mluvila Markéta Kaňková.
-
První hodinu baletu jsem měl v jednadvaceti, říká Štěpán Pechar z Dekkadancers
Jestli se dá o někom říct, že si v práci hraje, pak je to tanečník, choreograf, jeden z vedoucích tanečního souboru Dekkadancers a rodák z maltského ostrova Štěpán Pechar.
Nejposlouchanější
Viktorín Šulc: Etuda z odvrácené strany. Alois Švehlík a Vladimír Dlouhý na stopě brutálnímu vrahovi
-
Paní Svět. Josef Somr, František Němec a Václav Postránecký v tragikomedii Karola Sidona
-
Léon Bloy: Chudá žena. Nezapomenutelnou a vznešenou dceru bídy čte Jan Kanyza
-
Nikolaj Vasiljevič Gogol: Ženitba. Komedie s Ivou Janžurovou, Danou Medřickou a Jiřím Sovákem
-
François Rabelais: Pantagruel. Uštěpačný humor, orgie absurdna a formální nespoutanost
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Přijměte pozvání na úsměvný doušek moudré člověčiny.
František Novotný, moderátor


Setkání s Karlem Čapkem
Literární fikce, pokus přiblížit literární nadsázkou spisovatele, filozofa, ale hlavně člověka Karla Čapka trochu jinou formou.