Do tance jsem byl vždycky zažranej, nikdy jsem se na jevišti nestyděl, říká choreograf Jiří Bubeníček
S bratrem Ottou trénovali na taneční konzervatoři od brzkého rána a domů odcházeli poslední. Ve Vizitce popisuje, jak sám jako choreograf s tanečníky pracuje, jak si je vybírá do inscenací a že při zkoušení vyhledává pohodu a klid. „Mám taky rád, když se žánry v inscenacích spojují,“ říká Karolíně Koubové. Jak mu při tanci pomohla meditace a jak ho při práci ovlivňuje film? Repríza z 12. června 2024.
Související
-
Miř vždycky mnohem výš, radil mi Jiří Kylián. Celý život se tím řídím, říká tanečnice Nataša Novotná
Když jí bylo pět, maminka jí dala na krasobruslení. Tam si jí ale vyhlédl taneční pedagog a ona se začala věnovat baletu. Toužila stát se primabalerínou.
-
Je škoda, že současný tanec zná tak málo lidí. Tělo je opora myšlení i jednání, říká Eva Blažíčková
Ze své celoživotní pedagogické praxe dobře ví, jak tanec proměňuje životy dětí. Se zakladatelkou pražské konzervatoře Duncan centre mluvila Markéta Kaňková.
-
První hodinu baletu jsem měl v jednadvaceti, říká Štěpán Pechar z Dekkadancers
Jestli se dá o někom říct, že si v práci hraje, pak je to tanečník, choreograf, jeden z vedoucích tanečního souboru Dekkadancers a rodák z maltského ostrova Štěpán Pechar.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka