Česká učebnice je designový chaos, dětem komplikuje vzdělávání, říká teoretička designu Linda Kudrnovská
Stojí za unikátní publikací Identita – příběh českého grafického designu. „Grafický design je u nás popelka a otloukánek a naší snahou je zdůraznit, že tu s námi je neustále, od začátku života až do jeho konce, jen si toho nevšímáme,“ říká ve Vizitce. Proč je dobré investovat do vizuálních podob veřejného prostoru a čím ji uchvátilo Japonsko? Ptá se Ondřej Cihlář.
Související
-
Knižní design máme na skvělé úrovni, design obalů a značek ale mladé autory neláká, říká Aleš Najbrt
Loga Ostravy, vizuální styl Českých drah, plakáty pro karlovarský filmový festival, design knih Josefa Koudelky nebo obaly desek pro značku Animal Music.
-
K vysávání mě jako kluka přiměl až design vysavače ETA 418, říká historik designu Jiří Hulák
S Ondřejem Cihlářem mluvil ve Vizitce třeba i o tom, jak pomáhal dávat dohromady expozici povedeného Retromusea v Chebu.
-
Design kultivuje. Ale podniky vnímají studenty jako levnou pracovní sílu, říká rektor UMPRUM Vybíral
Je potřeba, aby absolventi UMPRUM byli zruční, ale aby do designu, architektury a umění dokázali přenést taky emoce, zdůrazňuje staronový rektor UMPRUM Jindřich Vybíral.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.