Zavřená divadla a prázdné hotely: Brno Contemporary Orchestra využil unikátnost prázdných prostorů
Slovo stream zaujalo během uplynulého roku přední pozici v hudební terminologii, z koncertů vysílaných přes sociální sítě bez přímé účasti diváků se stal standard. Brno Contemporary Orchestra využil nepříjemnou situaci hned dvakrát – letos v březnu se vydal na turné po prázdných hotelech, minulý rok v dubnu zahrál skladby napsané pro orchestr, jehož členům komplikují komunikaci povinné rozestupy.
Díky turné Do Not Disturb navštívil Brno Contemporary Orchestra sedm brněnských hotelů. V každém z nich natočil jednu kompozici, o jejíž filmové ztvárnění se postarali režisérka Anna Babjarová a režisér Martin Svobodník. Filmy vznikaly ve spolupráci s platformou pro performativní umění Terén.
Minulý rok odehrál BCO po prvních čtyřiceti dnech nouzového stavu online koncert nazvaný Quarant(a)ena. V programu se sešlo několik skladeb vytvořených přímo pro orchestr, jehož hráči sedí v oddělených místnostech, nemohou přímo komunikovat a špatně se vzájemně slyší.
O obou událostech hovoří šéfdirigent a zakladatel BCO Pavel Šnajdr a dramaturg orchestru Viktor Pantůček. V pořadu zazní skladby Amnesia (Martin Burlas), How to Avoid Mental Breakdown (Michal Wróblewski), Plastic Meat (Josef Klíč), Avšak (Pavel Zlámal) a Il sogno (Peter Graham).
Související
-
Dokáže hudba reflektovat časy izolace a karantény? Pavel Klusák představuje nové nahrávky
Hudba, která vznikla v posledních měsících signalizuje, že ani ve světě proměněném pandemií nepřestávají být autorští hudebníci kreativní.
-
Za básníky k nim na gauč: Prožijte Světový den poezie s festivalem Básne/ě v karanténě
Oslavte Světový den poezie tuto sobotu 21. března s živě online přenášeným čtením poezie v rámci festivalu Básne/ě v karanténě.
-
Kronika vypnuté doby. Čtyři příběhy z koronavirové karantény
Kněz, koučka, dramaturgyně a řeholní sestra zveřejnili deníkové záznamy, ve kterých sdílejí dopad koronavirové karantény z jara 2020 na kvalitu svého života.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Když vás chytne klasika, nikdy vás už nepustí. I kdybyste se před ní plazili.
Petr Král, hudební dramaturg a moderátor Českého rozhlasu


Nebojte se klasiky!
Bum, řach, prásk, křup, vrz, chrum, švuňk, cink. Už chápete? Bicí! Který nástroj vypadá jako obří hrnec ze školní jídelny potažený látkou? Ano, tympán! A který připomíná kuchyňské police? A který zní jako struhadlo? A který jako cinkání skleničkami? A který zní jako vítr?