Zavřená divadla a prázdné hotely: Brno Contemporary Orchestra využil unikátnost prázdných prostorů

2. květen 2021

Slovo stream zaujalo během uplynulého roku přední pozici v hudební terminologii, z koncertů vysílaných přes sociální sítě bez přímé účasti diváků se stal standard. Brno Contemporary Orchestra využil nepříjemnou situaci hned dvakrát – letos v březnu se vydal na turné po prázdných hotelech, minulý rok v dubnu zahrál skladby napsané pro orchestr, jehož členům komplikují komunikaci povinné rozestupy.

Díky turné Do Not Disturb navštívil Brno Contemporary Orchestra sedm brněnských hotelů. V každém z nich natočil jednu kompozici, o jejíž filmové ztvárnění se postarali režisérka Anna Babjarová a režisér Martin Svobodník. Filmy vznikaly ve spolupráci s platformou pro performativní umění Terén.

Minulý rok odehrál BCO po prvních čtyřiceti dnech nouzového stavu online koncert nazvaný Quarant(a)ena. V programu se sešlo několik skladeb vytvořených přímo pro orchestr, jehož hráči sedí v oddělených místnostech, nemohou přímo komunikovat a špatně se vzájemně slyší.

O obou událostech hovoří šéfdirigent a zakladatel BCO Pavel Šnajdr a dramaturg orchestru Viktor Pantůček. V pořadu zazní skladby Amnesia (Martin Burlas), How to Avoid Mental Breakdown (Michal Wróblewski), Plastic Meat (Josef Klíč), Avšak (Pavel Zlámal) a Il sogno (Peter Graham).

autoři: Boris Klepal ,
Spustit audio

    Mohlo by vás zajímat

    Nejposlouchanější

    Více z pořadu

    E-shop Českého rozhlasu

    Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

    Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

    jak_klara_obratila_na web.jpg

    Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

    Koupit

    Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.