Zavřená divadla a prázdné hotely: Brno Contemporary Orchestra využil unikátnost prázdných prostorů

2. květen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Brno Contemporary Orchestra při natáčení v hotelu Continental

Slovo stream zaujalo během uplynulého roku přední pozici v hudební terminologii, z koncertů vysílaných přes sociální sítě bez přímé účasti diváků se stal standard. Brno Contemporary Orchestra využil nepříjemnou situaci hned dvakrát – letos v březnu se vydal na turné po prázdných hotelech, minulý rok v dubnu zahrál skladby napsané pro orchestr, jehož členům komplikují komunikaci povinné rozestupy.

Díky turné Do Not Disturb navštívil Brno Contemporary Orchestra sedm brněnských hotelů. V každém z nich natočil jednu kompozici, o jejíž filmové ztvárnění se postarali režisérka Anna Babjarová a režisér Martin Svobodník. Filmy vznikaly ve spolupráci s platformou pro performativní umění Terén.

Minulý rok odehrál BCO po prvních čtyřiceti dnech nouzového stavu online koncert nazvaný Quarant(a)ena. V programu se sešlo několik skladeb vytvořených přímo pro orchestr, jehož hráči sedí v oddělených místnostech, nemohou přímo komunikovat a špatně se vzájemně slyší.

O obou událostech hovoří šéfdirigent a zakladatel BCO Pavel Šnajdr a dramaturg orchestru Viktor Pantůček. V pořadu zazní skladby Amnesia (Martin Burlas), How to Avoid Mental Breakdown (Michal Wróblewski), Plastic Meat (Josef Klíč), Avšak (Pavel Zlámal) a Il sogno (Peter Graham).

autoři: Boris Klepal ,
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Když vás chytne klasika, nikdy vás už nepustí. I kdybyste se před ní plazili.

Petr Král, hudební dramaturg a moderátor Českého rozhlasu

Nebojte se klasiky!

Nebojte se klasiky!

Koupit

Bum, řach, prásk, křup, vrz, chrum, švuňk, cink. Už chápete? Bicí! Který nástroj vypadá jako obří hrnec ze školní jídelny potažený látkou? Ano, tympán! A který připomíná kuchyňské police? A který zní jako struhadlo? A který jako cinkání skleničkami? A který zní jako vítr?