Umělou inteligenci jsem při práci vyzkoušel, zázrak se ale nekonal, říká malíř Pavel Forman
Člověk podle něj vypadá jako civilizovaná bytost, ale dosud plně neovládl svoje pudy, doplňuje ke své výstavě TransForman v Doxu, kde jsou tématem lidské figury na hraně lidské existence. S Ondřejem Cihlářem mluví o tom, jak rodný Bruntál ovlivnil jeho touhu poznávat svět, proč mu Ostrava připomíná Berlín z dob přelomu tisíciletí a jak se mu tvoří v bývalém Dole Michal, kde má ateliér. Repríza z 11. 4. 2024
Související
-
Tváře, které odrážejí stav duše. Důležité je, aby se divák ptal, co vidí, říká sochař Richard Štipl
Když spolu s rodiči odešel z rodného Šternberka do Kanady, kde nakonec vystudoval malbu, chyběla mu evropská kultura. Po vlastní ose si tedy doplňoval znalosti.
-
Mám rád vápencové lomy, jsou plné vrstev a změn, říká malíř Jan Poupě
Jan Poupě si oblíbil autory 19. století i krajinomalbu a na AVU měl po ruce notes, kam jednoduché krajiny skicoval. Neuspokojilo ho to, a tak se přiklonil k abstrakci.
-
Jezdil jsem stopem, spal na nádraží a hltal renesanční malbu, říká malíř Jiří Štourač
Když v 80. letech opustil u břehu Jaderského moře skupinu, s níž vyrazil na drahý zájezd do Itálie, průvodkyně si myslela, že chce emigrovat. Na AVU tehdy studoval malbu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka