U Jenůfy jsem se setkala s nebývalou nenávistí i s velkou podporou, říká režisérka Veronika Kos Loulová
Je výraznou uměleckou šéfkou opery Moravského divadla, kde ale se sezonou končí. Naposledy rozvířilo debatu její zpracování Janáčkovy Její pastorkyně – Jenůfy. „Je důležité, aby autoři, kteří nakládají s historickým dílem, pracovali beze strachu, že někoho pobouří,“ říká ve Vizitce. Od kdy má ráda kroky do neznáma? A jak minulý režim ovlivnil vývoj opery u nás? Ptá se Ondřej Cihlář.
Související
-
Málokdy začínám zkoušet s dokonalým viděním výsledku, říká divadelní režisérka Viktorie Vášová
Její nejnovější počin je kusem bez příběhu. Výchozím materiálem k inscenaci Díla. Autoportrét. Sebevražda v MeetFactory byly knihy Édouarda Levého.
-
Lidi mi dávají důvěru a já se je snažím nezradit, říká divadelní režisérka Barbara Herz
Mluví o sobě jako o idealistce, která chce ukázat, že věci mohou dopadnout dobře. Ve svých inscenacích mluví za ty, kteří ve společnosti nemají silný hlas.
-
Zjistila jsem, že herectví pro mě není. Pozornost mi nedělá dobře, říká režisérka Kamila Polívková
Na ničem prý příliš nelpí a ráda přijímá nové výzvy. Jedna z nich – režie inscenace Juices v Mannheimu – jí dokonce přinesla další německé nabídky ke spolupráci.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.