Striktně limitovaná série Signal. Studio Barber & Osgerby představují novou kolekci svítidel pro Galerii Kreo
Edward Barber a Jay Osgerby patří mezi lídry současného světového designu. Ze své londýnské kanceláře ho inovují již přes 25 let. Za tu dobu se od nadějných nápadů a prvotních spoluprací dostali na vrchol světové scény jak v designu nábytku a svítidel, tak i průmyslových výrobků a elektroniky. Jen někdy se jejich práce objeví v galerijním kontextu, který jim umožňuje na chvíli zapomenout na přesné zadání klientů a oddat se výtvarným konceptům.
Příležitost jim tentokrát dala prestižní galerie současného designu Kreo. Tu již od roku 1999 provozuje Didier Krzentowski a jeho žena Clemence v Paříži. Jejich výstavními sály prošly již desítky mladých talentů i velkých hvězd experimentálního užitého umění. Před několika lety se rozhodli založit také londýnskou pobočku své galerie, aby rozšířili své aktivity i do Britské metropole.
Až do 31. března mohou návštěvníci a především sběratelé, pro které jsou produkty galerie Kreo určené především, vidět v její Londýnské pobočce kolekci svítidel Signal. Už jejich název odkazuje k základní myšlence osvětlovadel. Barber & Osgerby v nich pracovali se dvěma oblíbenými materiály. Zatímco geometricky jednoduché konstrukce svítidel jsou vyrobené z precizně opracovaného hliníku, stínidla ve tvaru velkých kónusů, vyrobili špičkoví skláři na benátském ostrově Murano.
Volba těchto materiálů není náhodná. Vždyť se v kolekci Signal spojují dvě z předností londýnského studia: práce s technickými a průmyslovými technologiemi na jedné straně a obdiv k tradičním řemeslům a jejich integrace do současného designu na straně druhé. S hliníkem pracovali britští designéři například již v roce 2008, kdy navrhli důvtipný modulární systém stolů Iris pro značku Established & Sons. Práci s muránským sklem si pak pro změnu vyzkoušeli v projektu svítidel Lanterne Marine pro značku Venini, která vyrobila i stínidla pro jejich aktuální projekt.
Striktně limitovanou sérii Signal tvoří svítidla stojací, závěsná, nástěnná a stolní, kombinuje různé barvy obou materiálů a představuji esenci tvorby Edwarda Barbera a Jaye Osgerbyho, kteří v nich učebnicovým příkladem demonstrovali svůj cit pro technickou i výtvarnou stránku designu.
Související
-
Originální výstavní koncept designéra a kurátora Konstantina Grce je k vidění v Berlíně
Jeden z nejúspěšnějších designérů své generace, v Berlíně usazený Konstantin Grcic, představuje další originální výstavní koncept New Normals.
-
Pokrokový přístup k užitému umění a architektuře. Josef Hoffmann se dočkal vídeňské retrospektivy
Jeden z nejvýznamnějších průkopníků moderního designu Josef Hoffmann změnil na přelomu devatenáctého a dvacátého století obrysy vývoje umění a architektury.
-
Kreativní využití odpadu. Avantgardní hnutí Creative Salvage se představuje v New Yorku
Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let se v Londýně objevila avantgardní skupina designérů, kteří se nebáli jít na hranu estetických i funkčních řešení.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.