Soft Baroque poprvé v Miláně. Pod názvem Sun City vystavuje londýnské experimentální studio svou aktuální tvorbu v galerii Marsèll v Miláně
Studio Soft Baroque tvoří již několik let designéři Saša Štucin a Nicholas Gardner. Se svými extravagantními nábytkářskými solitéry na sebe upozorňují především v Londýně, kde také tvoří. Nyní se jejich práce dostala poprvé prostřednictvím vlastní sólové výstavy do světového centra designu – Milána.
Pro svůj projekt Sun City (Sluneční město) získali mladí designéři skvělé partnery. Prostor poskytla obuvnická značka Marsèll, která pravidelně podporuje mladé talentované tvůrce. O kurátorství výstavy se zase postaral legendární newyorský magazín o designu a architektuře Pin-Up, kterému dlouhá léta šéfuje kurátor a novinář Felix Burrichter.
Saša Štucin a Nicholas Gardner se tak mohli spolehnout na kvalitní zázemí a vytvořit koncepční výstavu zabývající se motivem slunce, jeho energie a celkového působení na naší planetu. Ve třech jednotlivých sekcích designéři skrze své nekonvenční objekty relativizují fenomény života, destrukce a uctívání. Například jejich instalace zářivě žlutých lehátek TAN, které jsou čalouněné kůží značky Marsèll, sestává z několika prohnutých objektů, které jakoby pomalu roztávají vlivem ostrých slunečních paprsků.
Téma destrukce stojí v kontrastu k fenoménu života. V suterénu galerie totiž pokračuje jejich sluneční téma s dřevěnými boxy s organicky prořezávanými otvory, ve kterých rostou květiny konopí. Zde je ale pro změnu energie slunce nahrazena umělým osvětlením a téma blahodárné sluneční energie je tak relativizováno alternativními energetickými zdroji.
Čtěte také
Poslední součást výstavy k tématu uctívání se nachází v prvním patře galerie a představuje několik jednoduchých interiérových solitérů. Na první pohled se může zdát, že jsou vyrobeny ze dřeva. Designéři však použili speciální laminovaný plast s názvem Tufnol, který imituje přírodní struktury dřeva. Jednoduchost nábytku odkazuje k minimalistickému designu, který v devatenáctém století používali členové americké náboženské sekty Shakers.
Jednotlivé sekce jsou doplněny i o další drobnější předměty, které rozvádějí filozofická témata do produktové roviny. Hypotézy, mystifikace, hra mezi iluzí a realitou, mezi fyzickým a virtuálním prostorem. To vše obsahuje tvorba londýnského studia Soft Baroque, které patří mezi takové současné designéry rozšiřující záběr média designu k jeho novým horizontům. Ukazují to i na jejich aktuální výstavě v Miláně. Ta potrvá do 28. května tohoto roku.
Související
-
Nábytkářský designér a knihvazač Pierre Legrain se konečně dočkal zevrubné monografie
Tropické dřeviny, slonovina, exotická kůže a špičkově zpracované kovové povrchy. To všechno jsou materiály, které používal při své tvorbě Pierre Legrain.
-
40 let kýče a elegance. Designérská skupina Memphis slaví výročí svého založení
K připomenutí této významné události připravilo Vitra Design Museum ohlédnutí za jejími experimentálními počiny, které dalekosáhle ovlivnily design přelomu tisíciletí.
-
Kdo si odnese ceny Czech Grand Design 2020? Prohlédněte si přehled nominovaných
Dvacet čtyři tvůrců rozmanitých disciplín od produktového designu přes módní tvorbu až po ilustraci, fotografii a design šperku je nominováno na Czech Grand Design 2020.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.