Sláva chybě! Špatně pověšené obrazy dodaly seriálu Devadesátky potřebný nevkus, říká scénograf Henrich Boráros
6. březen 2024
„Takové město, jaké jsme potřebovali, už neexistuje. Svit byl pro nás pod stoletým nánosem nepoužitelný, a tak jsme si ho postavili. Což mám jako scénograf a filmový architekt nejraději,“ říká Henrich Boráros o kulisách úspěšného snímku Úsvit. Narodil se v Komárnu do rodiny herců, odmalička ale věděl, že sám hrát nebude. Fascinovalo ho výtvarno a u toho zůstal. Ve filmu i v divadle, od kterého si ale teď dává pauzu. Do Vizitky ho pozvala Karolína Koubová.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Raymond Chandler: Španělská krev. Detektivní případ rafinovaného využití vraždy pro politické účely
-
Karel Tůma: Jak se chytají ženy, Komedie s vánočním stromkem. Dvě humoristické vánoční povídky
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.