Potřebuju tvořit prostor, ve kterém se cítím bezpečně. Proto stavím scénu do krabičky, můžeme si v ní hrát, říká scénograf Marek Cpin
Vyrůstal na Kráse nesmírné, od studií na JAMU spolupracuje s režisérem Janem Mikuláškem a mezi své zásadní scény řadí Husu na provázku a léblovské Divadlo Na Zábradlí, kde dnes působí nejčastěji. Od výrazné stylizace se scénograf Marek Cpin posunul k syrovosti a opravdovosti, aktuální inscenaci Vzkříšení od Tolstého postavili s Mikuláškem na minimalistickém kontrastu zla a dobra, černé a bílé. O cestě za scénografií i tvůrčím procesu mluvila s panem Cpinem Markéta Kaňková.
Související
-
Scénograf Němeček: Nejspokojenější jsem, když se při zkoušení přijde na principy, které mě nenapadly
Jít do divadla je pro něj výrazně intenzivnější zážitek než jít do kina. I proto své scénografické nápady rád sdílí s divadelními režiséry, například s Jiřím Havelkou.
-
Bomby padaly kousek od našeho domu. Od té doby vím, že všechno je dočasné, říká scénograf Stojčevski
Jako malý kluk si Dragan Stojčevski rád stavěl bunkry z křesel a deky. Láska k zabydlování prostoru mu zůstala, jen se přetavila v práci pro divadlo.
-
Scénografie je pro mě něco nadpozemského, říká Eva Jiřikovská. Dvacet let tančila v Hradišťanu
Ráda se vyjadřuje expresivním gestem a její kostýmní a scénografickou práci můžeme vidět v divadlech po celé republice. Proč si návrhy nekreslí tužkou, jako když začínala?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.