Baťa postavil dělníky a průmyslníky na roveň partnerů, říká herec a režisér Petr Vacek
Je dlouholetým členem Studia Ypsilon. V Divadle Na Jezerce režíroval inscenaci Baťman o ševci, který dobyl svět. „Baťovské desatero jsme pojali jako kabaretový kuplet,“ řekl ve Vizitce a divadlo přirovnal k irské kávě, kde humor je sladkou šlehačkou. Jaká je první sezona v Ypsilonce bez osobnosti Jana Schmida? A jak by měla vypadat hra o ochraně životního prostředí? Ptá se Karolína Koubová.
Související
-
Smetanovo nesnesitelné tempo bytí pro mě bylo strhující, říká herec Václav Neužil
Proč je líčení do podoby Bedřicha Smetany podobné kamínku v botě? A nakolik překračují role práh jeho osobního života? Ptá se Ondřej Cihlář.
-
Svého Hamleta jsem bral jako žolíka, říká herec Pavel Neškudla
Při tvorbě postavy prince dánského v Národním divadle žasl nad tím, kolik Hamlet skrývá věcí. „Ten můj žolík je v tom, že odhaluje jednotlivé linky i u dalších postav.“
-
Největší radost? Vymýšlení vlastních světů. Nelhat si do kapsy jsem se naučil v Minoru, říká Vodička
Petr Vodička vyrostl ve stínu dukovanských věží, jako dítě žil chvíli na Dálném východě. Studoval jadernou fyziku i humanitní vědy, ale vždycky si přál být umělcem.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka