Sirény jako umění: Sotto voce Ondřeje Štochla
Hlasitý a krajinu měst naplňující zvuk zkoušky sirén může paradoxně nabídnout i prostor pro ztišení. V nové skladbě projektu Hudba k siréně to dokazuje skladatel a violista Ondřej Štochl.
Přímý přenos světové premiéry jeho skladby SOTTO VOCE jsme s společně s Orchestrem BERG připravili tentokrát z kostela sv. Benedikta v klášteře bosých karmelitánu na Hradčanech. Ve středu 2. prosince zvuky sirén zazní jakoby z druhé strany, z prostoru ticha.
Obsazení: Barbora Šimůnková – horna, Adam Honzírek – kontrabas, Jan Tuláček – kytara
Podívejte se na všechny odvysílané zkoušky sirén
Další ze série mikrokoncertů Hudba k siréně se uskutečnil v sále Jana Drtiny na konzervatoři Jana Deyla na Maltézském náměstí v Praze za účasti Anny Romanovské Fliegerové na housle, Heleny Vovsové na violu, Heleny Velické na violoncello a Štěpána Hona na bicí. Dirigoval Ondřej Štochl.
Jonáš Starý (*1995)
Studuje pátým rokem kompozici u Ondřeje Štochla na Konzervatoři Jana Deyla v Praze. Pravidelně navštěvuje kroměřížské kompoziční kurzy Postfest pod vedením Ondřeje Štochla, Petera Grahama, Pavla Zemka Nováka a Alberta Breiera. Se svou první konzervatorijní skladbou získal čestné uznání v soutěži Generace, jeho kompozici interpretoval soubor Konvergence. K hudbě inklinoval od malička, původně poslouchal především metal a rock a do vážné hudby se jako posluchač zamiloval až ke konci základní školy. Ve své tvorbě se zaměřuje především na detail, je mu blízký hudební svět exprese, experimentu a spontaneity.
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka