Ať se film bude někomu líbit, nebo ne, podařilo se mu zachytit radost, která nad Tata Bojs levituje, říká Milan Cais
Právě dnes přichází do kin film Marka Najbrta s názvem tata_bojs.doc, který přibližuje umělecký život legendární kapely Tata Bojs, která loni oslavila 35 let své existence. Snímek se točí kolem minulosti, současnosti, ale také kolem osobností s ní spojených – hlavně Milana Caise a Mardoši.
Marek Najbrt přišel s takzvaným futuretroskopickým vyprávěním, což mám pocit je slovo, které neexistuje a které si sám vymyslel.
Milan Cais
„Co považuji za nejdůležitější je to, že ať se ten film někomu bude líbit, nebo nebude, tak se mu nemůže upřít jedna věc, a to, že se Markovi podařilo zachytit takovou dost špatně identifikovatelnou atmosféru, která nad tou kapelou levituje. A ta tam z toho čiší. Taková podivná radost, kterou na koncertech vnímáme. A snad i lidi, protože se na nás smějí. A když včera odcházeli z kina, tak říkali, že jim to zvedlo náladu, že z toho filmu jde jakási pozitivní energie,“ říká Milan Cais. Jak je ale vůbec napadlo dokument natočit, kdo se nejvíc podepsal pod jeho současnou podobu, jak se dali dohromady s režisérem Markem Najbrtem a na co se můžeme těšit dál? Poslechněte si celý rozhovor s Milanem Caisem.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Šedivý pokoj, Čmoud nebo Návěstí. Povídky Stefana Grabińského, klasika polské fantastické literatury
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
-
Ngaio Marshová: Zpěv v ráhnoví. Pátrání po úchylném vrahovi žen
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.