Rozhlasoví symfonikové složili hold Antonínu Dvořákovi. Pod taktovkou Roberta Jindry se představila Kateřina Kněžíková
V pondělí 8. září roku 2025 se konal v pražském Rudolfinu koncert s názvem Pocta písním Antonína Dvořáka a dramaturgie festivalu Dvořákova Praha, jehož byl tento koncert součástí, pozvala k provedení koncertu přední českou pěvkyni Kateřinu Kněžíkovou a společně s ní stanul na podiu Dvořákovy síně Symfonický orchestr Českého rozhlasu se svým hlavního hostujícím dirigentem Robertem Jindrou.
Datum koncertu bylo velmi symbolické, 8. září je totiž dnem, kdy si hudební svět připomíná skladatelovo narození. Toto 184. výročí tedy festival, nesoucí Dvořákovo jméno, a společně s ním i intepreti koncertu oslavil programem složeným výhradně ze skladeb tohoto génia české hudby.
PROGRAM:
Antonín Dvořák:
Písně milostné
Cigánské melodie
Kateřina Kněžíková (soprán)
Symfonický orchestr Českého rozhlasu
řídí Robert Jindra
Připravil a uvádí Ondřej Scholtz.
Z Dvořákových písní uvedl SOČR dva cykly: Písně milostné a Cigánské melodie. V tom prvním promluví především zamilovanost, ve druhém zase dostane slovo romantika a vášnivý náboj exotiky.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Jaroslav Boček: Případ doktora Karpety. Detektivka o zmizelém muži a otázkách jeho (ne)smrtelnosti
-
Alain-Fournier: Kouzelné dobrodružství. Obraz citového života mladých na přelomu 19. a 20. století
-
Ngaio Marshová: Zpěv v ráhnoví. Pátrání po úchylném vrahovi žen
-
Helena Benešová: Šerloček. Když se z dětské hry na detektiva stane tragická záležitost
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.