Romantika + sci-fi = parobot. Rád balancuju na hranici reality a fikce, patina je pro mě důležitější než lesk, říká výtvarník Adolf Lachman
„Z konzumního spotřebitele se stávám pozorovatelem. A nejlepší je, když u pozorování můžu zůstat,“ říká absolvent klasického malířského ateliéru Zdeňka Berana, který ovšem dlouhodobě pracuje zejména s tužkou a počítačem. Pod jeho rukama vzniká svět ovlivněný rodnými Pardubicemi, futurismem, počítačovými hrami i romantismem 19. století. Vévodí mu časově jen těžko zařaditelní paroboti a mechoboti. Jací jsou? I na to se Adolfa Lachmana ptala ve Vizitce Hana Slívová.
Související
-
Říkáme tomu „Čučel“. Jakub Dvorský popisuje, jak vznikají počítačové hry jeho studia Amanita Design
Každou počítačovou hru, kterou jeho studia Amanita Design pustí do světa, testuje Jakub Dvorský stovky hodin. Vizuální kvality „games“ mu pomáhají ohodnotit i jeho děti.
-
Umělá inteligence nerozezná dramatickou situaci, říká ředitel Švandova divadla Daniel Hrbek
Po mamince, ženě s italskými kořeny, zdědil režisér a ředitel Švandova divadla Daniel Hrbek lásku k Itálii. Přes tatínka se zase dostal ke Karlu Čapkovi.
-
Při kreslení komiksu Každý den je nový jsem žila vědomější život, říká ilustrátorka Lucie Lomová
Kreslit už uměla, a tak se Lucie Lomová rozhodla, že zkusí zúročit svůj talent s psaním gymnaziálních divadelních her a na DAMU vystuduje dramaturgii.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.