Romantika + sci-fi = parobot. Rád balancuju na hranici reality a fikce, patina je pro mě důležitější než lesk, říká výtvarník Adolf Lachman
„Z konzumního spotřebitele se stávám pozorovatelem. A nejlepší je, když u pozorování můžu zůstat,“ říká absolvent klasického malířského ateliéru Zdeňka Berana, který ovšem dlouhodobě pracuje zejména s tužkou a počítačem. Pod jeho rukama vzniká svět ovlivněný rodnými Pardubicemi, futurismem, počítačovými hrami i romantismem 19. století. Vévodí mu časově jen těžko zařaditelní paroboti a mechoboti. Jací jsou? I na to se Adolfa Lachmana ptala ve Vizitce Hana Slívová.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Jaroslav Boček: Případ doktora Karpety. Detektivka o zmizelém muži a otázkách jeho (ne)smrtelnosti
-
Helena Benešová: Šerloček. Když se z dětské hry na detektiva stane tragická záležitost
-
Alain-Fournier: Kouzelné dobrodružství. Obraz citového života mladých na přelomu 19. a 20. století
-
Abel Posse: Psi z ráje. Objevil Kolumbus ztracený ráj?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.



