Pokud je pro mě dílo mimořádné, pociťuju to okamžitě, říká kurátor Jan Kudrna
Za sebou má doprovodnou výstavu Pražského jara Art Salon, v níž šestice umělců výtvarně reaguje na Smetanovu Mou vlast. Ve Vizitce mluví o mladé generaci výtvarných umělců, vztahu umělec-kurátor i o soukromých galeriích. Co obnáší být kurátorem na volné noze? A jak se radí movitým lidem při sbírání umění? „Když je pro vás dílo zásadní, potřebujete ho mít doma na stěně,” řekl taky Karolíně Koubové.
Související
-
Kvalitní umění může svítit. Rád bych, aby Signal v mladých lidech zažehl jiskru, říká Pavel Mrkus
Až do pětadvaceti let studoval sklo, předměty s ním spojené pak vyučoval u nás i v zahraničí. Záhy ale zjistil, že mu v autorské tvorbě chybí pohyb.
-
Národní galerie nemůže dělat výstavy jako v Tate, musí jít svojí cestou, říká kurátor Michal Novotný
„Zdá se, že je autentické, ale ono je sestříhané a zinscenované. A přesně takhle dnes funguje intimita,“ říká ředitel Sbírky moderního a současného umění v Národní galerii.
-
Expozici jsem postavil na kontrastech lidské mysli, říká kurátor GASKu Richard Drury
„Mám sice anglickou pěšinku, ale nenechte se zmást. V jistých rovinách jsem pankáč. A taky snílek,“ říká o sobě Richard Drury. Češi ho znají jako kurátora.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.